Discutia despre „furtul” clientilor este relativ o noutate pe piata de transport aerian. Astfel, daca la finalul lui 2007, reprezentantii easyJet, companie nou intrata pe piata la acea data, spuneau ca potentialul de crestere al pietei locale scoate din discutie furtul de clienti de la alte companii low-cost, in criza lucrurile s-au schimbat, iar cresterea business-ului incepe se bazeaze in principal pe atractivitatea ofertelor de pe piata, si nu pe o crestere naturala a fluxului de pasageri.
O situatie prin care s-a putut remarca aceasta crestere a competitiei de pe piata a venit anul trecut dupa falimentul My Air. In acel moment, 3 linii aeriene prezente pe piata locala s-au orientat spre clientii acesteia: Wizz Air, a carei politica de extindere agresiva a ajutat-o sa devina liderul pietei la nivel de pasageri transportati, Blue Air si chiar Tarom.
Agresivitatea Wizz Air s-a simtit si dupa anuntul oficial al falimentului Sky Europe pe 1 septembrie, cand aproape imediat compania a lansat o oferta promotionala pentru pasagerii Sky Europe.
Criza financiara a determinat liniile aeriene traditionale sa vina pe piata cu oferte promotionale in lant, care concureaza companiile low-cost. Fura ele astfel clientii low-cost-urilor?
„Oricine poate fura clienti de la orice alta companie aeriana de pe piata. Insa sunt convins si ca promotiile pe care le avem pentru orarul de vara vor „fura” multi clienti de la alte companii”, mai spune seful Blue Air, care mentioneaza ca si modelul de business al Blue Air determina intrarea in competitie cu ambele tipuri de companii aeriene.