- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Cum încearcă TAROM să scape de plata despăgubirilor pentru zborurile anulate din cauza grevei piloţilor. Compania susţine că din 600 de cereri, 90% sunt incomplete

17 Jul, 15:17 • Russo George
Compania aeriană TAROM a înregistrat un număr impresionant de 600 de cereri de despăgubire în urma anulării zborurilor din data de 8 iulie. Cu toate acestea, majoritatea solicitărilor (90%) sunt incomplete, ceea ce împiedică inițierea plăților către pasageri, informează operatorul aerian. TAROM subliniază importanța transmiterii informațiilor complete pentru a putea procesa rapid despăgubirile, conform regulamentului EC 261/2004.
Cum încearcă TAROM să scape de plata despăgubirilor pentru zborurile anulate din cauza grevei piloţilor. Compania susţine că din 600 de cereri, 90% sunt incomplete

Într-un comunicat oficial, TAROM a reiterat procedurile necesare pentru obținerea despăgubirilor. Pasagerii afectați sunt încurajați să trimită solicitările lor la adresa de email dedicată despă[email protected], asigurându-se că furnizează toate informațiile necesare. Acestea includ numele și prenumele pasagerului, numărul de zbor, copia biletelor de călătorie, codul rezervării și, dacă este cazul, dovada plății pentru cheltuieli suplimentare privind cazarea, masa și transportul. De asemenea, pasagerii trebuie să specifice modalitatea de compensare pentru care optează, fie bani, fie voucher electronic.

Comunicatul integral al companiei TAROM

„Potrivit anunţurilor anterioare, compania TAROM a pus la dispoziţie pasagerilor săi cea mai rapidă cale pentru obţinerea integrală a despăgubirilor corespunzătoare zborurilor afectate în data de 8 iulie, conform Regulamentului EC 261/2004. Prin urmare, compania reaminteşte pasagerilor că în această perioadă înregistrează solicitările la adresa de email dedicată: despă[email protected]. În acest sens, este foarte importantă transmiterea în forma completă a informaţiilor necesare în vederea efectuării plăţii. Subliniem acest aspect, deoarece din cele aproximativ 600 solicitări pentru despăgubire înregistrate până în prezent, circa 90% dintre acestea prezintă în mod incomplet datele necesare pentru iniţierea plăţilor”, se arată într-un comunicat al companiei.

„În acest context, TAROM reaminteşte că solicitările trebuie trimise la adresa de email dedicată cu următoarele informaţii: nume şi prenume pasager; număr de zbor; copia biletelor de călătorie şi codul rezervării; dacă este cazul, dovada plăţii pentru cheltuielile suplimentare privind cazarea, masa, transportul de la aeroport la unitatea de cazare şi de la unitatea de cazare la aeroport; modalitatea de compensare pentru care optează (bani / voucher electronic).

Potrivit sursei citate, voucherul electronic poate fi utilizat pentru achiziţionarea de bilete TAROM emise pe zboruri operate companie (cu număr de zbor RO) în termen de un an de la data emiterii. Contravaloarea voucherului nu este rambursabilă.

Pentru pasagerii care vor opta pentru plata compensaţiei în bani este necesar să transmită datele bancare în următorul format: nume şi prenume beneficiar cont; denumirea băncii; sucursala; adresa băncii; IBAN; cod SWIFT/BIC; monedă cont.

„Recomandăm din nou pasagerilor afectaţi de întârziere să se adreseze direct companiei TAROM la adresa de email dedicată în vederea obţinerii celor mai rapide rezultate în beneficiul dumnealor”, se mai arată în comunicatul citat.

Pasagerii sunt îndemnați să furnizeze date complete

TAROM subliniază că pentru a procesa rapid și eficient cererile de despăgubire, este esențial ca pasagerii să furnizeze informații complete și corecte. Compania menționează că aproximativ 90% dintre cererile primite până în prezent sunt incomplete, ceea ce încetinește considerabil procesul de compensare. Acest fapt evidențiază importanța unor solicitări corect întocmite pentru a evita întârzierile suplimentare.

Opțiuni de compensare și instrucțiuni pentru pasageri

Pentru a facilita procesul, TAROM oferă două opțiuni de compensare: bani sau vouchere electronice. Voucherul electronic poate fi utilizat pentru achiziționarea de bilete TAROM pentru zboruri operate de companie și este valabil timp de un an de la data emiterii. În cazul în care pasagerii optează pentru compensare în bani, aceștia trebuie să furnizeze detalii bancare precise, inclusiv numele beneficiarului, denumirea băncii, sucursala, adresa băncii, IBAN, cod SWIFT/BIC și moneda contului.

TAROM încurajează pasagerii să utilizeze adresa de email despă[email protected] pentru a asigura o comunicare eficientă și rapidă. Compania își exprimă angajamentul de a procesa toate cererile cât mai rapid posibil, cu condiția ca toate informațiile necesare să fie furnizate complet și corect.

Citeşte şi: Prețuri exorbitante în Aeroportul Otopeni la produse dintre cele mai banale. Cât a ajuns să coste o apă la jumătate de litru, o cafea simplă sau un covrig