Prin aceasta asigurare, turistul are garantia ca in cazul unui eveniment neprevazut care il determina sa anuleze vacanta programata, suma deja platita pe pachetul turistic ii este returnata in proportie de 100%.
Restituirea integrala a valorii pachetului achizitionat de catre turist se face in cazul in care se prezinta un document din care sa reiasa motivul renuntarii la vacanta.
„Prin aceasta asigurare Storno, care anual este aleasa de clientii nostri in proportie de peste 80% in special pe destinatii externe, se poate primi integral suma achitata, prin prezentarea certificatului medical sau unui document din care sa reiasa motivul pentru care nu se mai poate calatori”, spune Radu Morariu, directorul agentiei Eximtur.
„Din totalul clientilor nostri anual, un procent de peste 90% aleg acest tip de asigurari”, sustine Cristina Irimia, director de marketing al agentiei de turism J’Info Tours, precizand ca multi reprezentanti ai agentiilor de turism din Romania nu pun accent pe promovarea acestor asigurari.
Pretul asigurarilor Storno difera de la agentie la agentie
De regula, pretul unei asigurari Storno este intre 1% si 2% din valoarea pachetului.
„Nu se poate spune ca acest tip de asigurare are vreun dezavantaj. Pur si simplu este o cheltuiala pe care clientul o incheie in favoare lui, fara a sti daca va avea nevoie de ea”, a mai spus Morariu.
Chiar daca prin incheierea asigurarilor Storno se garanteaza restituirea integrala, turistii care renunta la o vacanta achizitionata sunt destul de rari.
In cazul agentiei de turism Indevio, infiintata la jumatatea anului 2007, procentul celor care renunta la un pachet turistic achizitionat este de cel mult 5% din totalul de peste 5.000 de clienti inregistrati anul acesta.
„Din cei 5% care renunta la un pachet, multi isi reprogrameaza ulterior sejurul”, sustine Sorin Avram, manager partner la Indevio.
Procentul turistilor care renunta la o vacanta in cadrul J’Info Tours este tot de pana in 5% anual.
Motivele pot fi diverse, in special de sanatate. Alte motive cum ar fi cele de legate de timp, sunt mult mai putine, spun reprezentantii agentiilor.
Cati bani se restituie daca se renunta la o vacanta fara ca turistul sa aiba o asigurare
Fiecarui turist i se poate restitui o anumita suma de bani din valoarea pachetului achizitionat, in cazul in care se razgandeste a mai pleca vacanta, in functie de numarul de zile de „preaviz”. Fiecare agentie are propria politica in privinta restituirii banilor.
In cazul agentiei Eximtur, pe destinatiile externe, daca renuntarea se face intr-un interval mai mic de 16 zile calendaristice inainte de plecare, valoarea pachetului se retine in proportie de 100%, iar in cazul destinatiilor interne intervalul scade la 15 zile calendaristice.
De asemenea, in contractul care se realizeaza cu agentia Eximtur, daca turistul care a achitat o parte din suma pachetului nu se prezinta in termenul stabilit pentru a achita si restul de plata, contractul este reziliat, iar agentia are dreptul de a anula rezervarile efectuate, cu retinerea integrala a sumelor deja platite.
In cazul agentiei J’Info Tours, pentru renuntare se percep penalizari de 50% din valoarea pachetului turistic ales, daca renuntarea se face cu mai mult de 90 de zile calendaristice inaintea plecarii si 75% din pretul pachetului daca se renuntarea se face in intervalul 89-60 de zile inaintea plecarii.
De asemenea, se poate percepe 100% din valoarea pachetului contractat, daca un turist renunta la vacanta intr-un interval mai mic de 60 de zile calendaristice inaintea de plecare.
Agentia de turism J’Info Tours a inregistrat in primele 9 luni afaceri de 23,5 mil. euro si estimeaza venituri de 32 de mil. pana la finalul acestui an.
Agentia Eximtur a realizat la 9 luni venituri de 36 mil. euro si pe intreg anul mizeaza pe afaceri de 46 mil. euro.