Aociatia se bucura si de
sprijinul autoritatilor austriece, ceea ce in Romania este mai dificil cand
vine vorba de bugete efective de promovare. Pentru Austria, in
general, marketingul este deja facut. Dincolo de aceste aspecte, avand in vedere faptul ca sumele
cheltuitede austrieci pentru prmovare nu sunt uriase, putem sa analizam putin
ce inseamna marketing-ul eficient.
1. Gandeste
pe termen lung. Austria Incoming este de trei ani pe piata locala, iar primul
an si jumatate a fost extrem de dificil, ca nivel de penetrare a ofertei mai
putin cunoscute din Austria in Romania. Mai mult, chiar daca in acesti trei ani, care din nefericire au coincis cu
criza economica, majoritatea regiunilor promovate nu au inregistrat cresteri, asociatia continua sa ramana pe piata. Mai mult, din 2012
chiar s-ar putea sa intre mai multe regiuni in asociatie.
2. Bugetul
mic poate da si rezultate mari, daca ai produsul potrivit pentru turistul
potrivit.
Bugetul Austriei Incoming nu este urias. Austriecii
beneficiaza insa de un puternic brand turistic de tara. Dar acest
aspect poate fi la fel de bine un dezavantaj, turistii alegand ceea ce cunosc deja din patria ski-ului pe plan
local, deci e greu sa promovezi regiunile mai putin cunoscute. Oficialii Austria Incoming spun
ca pretul pachetelor turistice este cel mai important criteriu pe piata locala. In momentul in care s-au
gandit la promovarea regiunii in Romania si in general in estul Europei, acestia au luat
in calcul in primul rand faptul ca pentru estici, muntii din Mostviertel (o regiune mai putin vizitata) sunt
cei mai apropiati din Austria.
3. Mergi
pe business to business. Nicio destinatie turistica, oricat de promovata ar fi,
nu exista cu adevarat pentru turist daca agentia la care apeleaza nu are oferte acolo. Astfel, convingerea a
cat mai multe agentii de turism sa vanda pachete in regiunea pe care vrei sa o
promovezi este cu adevarat primul pas spre marketing eficient. Abia apoi poti
promova destinatia ca atare turistului final. Dupa ce a facut primii pasi,
asociatia a realizat si o campanie TV cu prezentarea regiunilor, dar si o
campanie la radio.
Austria Incoming s-a straduit aproape doi ani sa gaseasca
parteneri, insa in prezent are circa 100 de agentii care vand pachete turistice
in regiune promovate. Ce-i drept, nu toate vand constant.