Aproape 60% din managerii care se ocupa de calatoriile de afaceri ale
firmelor cred ca folosirea retelelor sociale ii ajuta sa inteleaga mai bine ce este important pentru calatori si sa
le anticipeze nevoile. In urma cu un an, numai 40% erau de aceasta parere, arata un studiu al
companiei de solutii de plati de servicii de turism de afaceri AirPlus
International.
Totusi,
ceea ce se afla de pe retele sociale nu se concretizeaza intotdeauna in actiuni in
ceea ce priveste alegerea furnizorilor. Spre exemplu, doar 42% din respondenti
spun ca retelele sociale ii ajuta sa isi selecteze partenerii in functie de
informatiile impartasite de turisti.
66%
din cei chestionati, in crestere cu 18% fata de anul trecut, afirma si ca
retelele sociale cresc satisfactia celor
care calatoresc, prin faptul ca pot impartasi in timp real experientele avute.
De altfel, 40% din respondenti spun ca aceste site-uri imbunatatesc relatiile si
morala celor care calatoresc. Ponderea celor care considera asta s-a dublat
fata de 2010. Doar 10% din manageri spun ca retelele sociale sunt
nefolositoare, iar 13% spun ca nu isi dau seama cum ii ajuta.
Avand
in vedere felurile diferite in care profesionisti din turism
folosesc retelele de socializare pentru a imbunatati programele de corporate
travel, nu este de mirare ca a crescut si numarul celor care folosesc astfel de
canale, de la 77% in 2010, la 83% in acest an.
Mai mult, 40%
dintre respondenti spun ca numarul turistilor corporate din compania lor care
folosesc retelele sociale pentru a face recomandari legate de turism a crescut.
In
ceea ce priveste platformele folosite, profesionistii din domeniu au preferinte
clare. Cei mai multi utilizeaza LinkedIn, 74%, fata de 59% in 2010. Urmatoarea
pozitie este ocupata de Facebook, cu 62%, fata de 55% anul trecut. O
alta crestere este cea a participarii pe bloguri ale industriei. In acest an,
31% din respondenti spun ca fac asta, fata de doar 29% in 2010.
In cadrul acestei analize, AirPlus a chestionat 146 de profesionisti in
travel management din America de Nord si Europa, in aprilie si mai 2011.
Bugetele pentru calatoriile de
afaceri ale firmelor sunt in crestere in
acest an. 41% din respondentii unui studiu efectuat de CFO Research si American
Express, la inceput de an, se asteaptau sa aiba bugete mai mari pentru acest
tip de turism, fata de 26% din respondenti, in 2010.
Ponderea companiilor care isi cresc bugetele de calatorii de afaceri a
„furat” din procentajul celor care aveau in plan sa isi mentina
bugetele si nu din cel al firmelor care vor sa isi scada cheltuielile pentru
calatorii. Pe plan global, numarul companiilor care vor sa isi mentina bugetele
de calatorii a scazut la 23%, fata de 31% in 2010. Ponderea companiilor care au
in plan scaderea bugetelor este de 36%.