Traficul aerian din Bucuresti este in continua crestere, doar pe Otopeni inregistrandu-se anul trecut o majorare de 40%, pana la circa 5 milioane de pasageri.
Construirea unui nou aeroport in sud ar genera o mai buna infrastructura in aceasta parte a Bucurestiului si un echilibru intre nord si sud, a declarat, pentru DailyBusiness, Marian Boangar, specialist in urbanism si director general Urban Stuff Design.
„Este nevoie de un asemenea proiect, deoarece infrastructura trebuie largita, tinand cont ca aeroportul Baneasa in curand va deservi numai aeronavele mici, iar un singur aeroport in niciun caz nu va face fata numarului de pasageri”, a adaugat Boangar.
In cadrul conferintei Condominium de vineri, Ludovic Orban, ministrul transporturilor, a declarat ca planuieste constructia unui aeroport in zona de sud a Capitalei, pentru a face fata traficului aerian in crestere.
„La ora actuala avem in derulare un studiu de fezabilitate pentru realizarea unui aeroport in sudul Capitalei, iar la jumatatea anului cred ca va fi gata. In cazul in care constructia va demara in 2009, va fi finalizata la sfarsitul anului 2010, poate chiar mai devreme”, sustine Orban.
Urbanistul de la Urban Stuff Design nu este la fel de optimist. „Zona de sud permite constructia unui aeroport din punct de vedere urbanistic, dar daca realizarea proiectului noului aeroport va incepe in anul 2009, cu siguranta termenul de finalizare se va amana dupa 2010, deoarece exista anumite studii procedurale care necesita mult timp”, a precizat Boangar.
Ideea unui aeroport in partea de sud a Capitalei este sprijinita si de edili. „Nu intamplator s-a pus problema construirii unui aeroport in sud. Nordul Capitalei s-a dezvoltat si datorita aeroportului Otopeni si accesului catre DN1”, a declarat Razvan Murgeanu, viceprimarul Capitalei.
Conducerea aeroportului Otopeni din Bucuresti va incepe un program de dezvoltare in 2011, avand ca termen de finalizare anul 2015, printr-o investitie totala de 450 milioane euro, a declarat pentru DailyBusiness, Valentin Iordache purtator de cuvant al aeroportului Otopeni.
In viitor, este foarte posibil ca Aeroportul Baneasa sa fie operabil doar pentru aeronavele mici, deoarece este inconjurat de oras si acest lucru impiedica dezvoltarea sa. In schimb, aeroportul Otopeni dispune de loc de dezvoltare, a precizat Iordache.
Programul de dezvoltare prevede constructia a 5 module de terminale, care sa asigure capacitatea necesara traficului aerian.
„Dupa finalizarea proiectului capacitatea aeroportului va fi de circa 15-16 milioane de pasageri, a adaugat Iordache.
Stefan Mladin, directorul aeroportului Baneasa, a afirmat ca in urmatorii 8 ani, unitatea va servi numai aeronavelor mici, curselor de business si categorie guvernamentala, devenind astfel un aeroport de oras.
„Orice capitala care se respecta are un astfel de aeroport. Asta are in vedere si Ministerul Transporturilor pentru Aeroportul Baneasa”, a declarat Stefan Mladin, directorul Aeroportului Baneasa.