Asociatiile
membre F.A.P.T. au stabilit criterii comune pentru participarea
la targurile de turism interne si internationale, astfel incat la
standurile de prezentare cu care participa destinatiile romanesti sa se
regaseasca materiale de promovare realizate unitar, care sa contina un
set standard de informatii utile turistilor si touroperatorilor romani si
straini, pentru a cunoaste, respectiv promova si vinde mai bine
destinatiile romanesti.
De
asemenea federatia va edita prima sa brosura – Romanian
Destinations – care se va adresa atat turistilor in mod direct, cat
si touroperatorilor romani si straini.
Printre planurile asociatiilor se numara si dezvoltarea
si promovarea unui circuit turistic
pilot, care sa puna in valoare legendele si povestile inspirate din istoria
romanilor – cum ar fi „Drumul
Dacilor”.
La nivel legislativ, asociatiile vor sa initieze un act normativ care va obliga website-urile de
promovare si de rezervari de servicii turistice sa promoveze numai oferte
si structuri de cazare clasificate de catre MDRT ;
“Aceasta initiativa face
parte din Campania noastra ” o 9atitudine in turism”, prin care ne
propunem sa contribuim direct la combaterea
evaziunii fiscale in turismul romanesc si la asigurarea unor standarde optime
pentru servicile de cazare in Romania”, spun oficialii FAPT.
De asemenea ‘vom continua
sa facem lobby pe langa grupurile parlamentare pentru a reintroduce in draftul
de lege a Turismului amendamentul care obliga primariile sa utilizeze 50%
din taxa hoteliera (destinata direct promovarii) numai cu
consultarea Asociatiilor regionale de promovare si dezvoltare a Turismului”,
mai spun oficialii.
“Starea actuala a turismului romanesc, marcat timp de 21
de ani de lipsa de strategii si nepasare din partea guvernantilor, se datoreaza
slabei colaborari intre autoritatea publica centrala, autoritatile locale si
investitorii privati, reprezentati de patronate , si in mod special faptului ca
strategiile guvernamentale nu au pus accent prioritar pe dezvoltarea si
promovarea regionala a destinatiilor romanesti. Consider ca cea mai
puternica formula pentru
dezvoltarea si promovarea turismului romanesc trebuie sa fie parteneriatul
public-privat , pe care vom continua sa il dezvoltam in toate regiunile
turistice ale Romaniei prin sprijinirea infiintarii de noi asociatii de
promovare si dezvoltare turistica regionala ( Cluj, Vrancea, Bucuresti, etc. ),
pentru a determina autoritatile locale si operatorii privati sa lucreze
impreuna pentru dezvoltarea turismului local “, spune Corina Martin, presedinta
FAPT.