„Bulgaria este recunoscuta ca o destinatie turistica low-cost si din acest motiv nu ne asteptam ca industria noastra sa se prabuseasca, ci din contra acest specific al destinatiei Bulgaria este un motiv pentru a ne dubla profiturile in 2009”, a spus Stephan Sharlopov, presedintele uniunii Spa din Bulgaria.
Pentru a-si atinge tinta de crestere, oficialii asociatiilor turistice din Bulgaria considera ca Agentia Guvernamentala pentru Turism trebuie sa cresca bugetele pentru promovare turistica in 2009.
Turismul acopera 15% din PIB-ul Bulgariei si pentru a lupta cu succes impotriva crizei trebuie sa se ia masuri pentru a pastra si mari veniturile din turism, a spus Irina Naydenova, presedintele Asociatiei Agentiilor de Turism din Bulgaria, care a adaugat ca evolutia veniturilor anul viitor nu poate fi sustinuta decat cu bugete mai mari pentru promovare si printr-un program complex de imbunatatire a serviciilor.
Aceste fonduri pentru turism pot fi obtinute prin stabilirea unor taxe de turism sau prin crearea unor fonduri speciale municipale, a adaugat Vetko Arabadzhiev, presedintele Uniunii Investitorilor din Turism.
In opinia lui Arabadzhiev, promovarea turistica a Bulgariei trebuie sa se concentreze mai mult pe tari ca Rusia, Ungaria, Republica ceha, Romania si Polonia, ca urmare a interesului traditional al acestor tari pentru Bulgaria.