Aceasta operatiune de fuziune a doi membri ai aliantei aviatice SkyTeam, din care mai face parte si Air France-KLM, a fost anuntata drept iminenta de mai multe saptamani, insa era inca amenintata de reticentele sindicatelor pilotilor.
Acestia din urma nu au reusit sa se puna de acord cu privire la o grila comuna a vechimii celor 7.000 de piloti ai Delta si cei 5.000 de piloti ai Northwest, scrie presa internationala.
Delta, a treia companie americana din punct de vedere al numarului de pasageri, si Northwest, ocupanta pozitiei a cincea in acelasi clasament, s-au reunit sub numele Delta si sub conducerea directorului executiv al Delta Air Lines, Richard Anderson.
Noua companie va avea o capitalizare de 17,7 miliarde dolari.
Fuziunea va compensa majorarea preturilor la petrol si va da nastere unei linii aeriene mai puternice si mai competitive intr-un mediul al cerurilor deschise, au precizat oficialii companiilor.
Impreuna, cele doua companii detin 390 de rute catre 69 de state si au o cifra de afaceri cumulata de 35 miliarde dolari, beneficiind de asemenea de o flota de 800 aparate si 75.000 de angajati pe plan mondial.
Fuziunea va genera o afacere de 1 miliard de dolari pe an.