Spre exemplu, Alnwick Castle din Northumberland a inregistrat o crestere de 120% a numarului vizitatorilor, dupa ce aparut ca scoala-internat in seria Harry Potter, relateaza presa britanica, citand un studiu efectuat de un grup de case de productie britanice.
Seria cinematografica Harry Potter a generat venituri de circa 9 milioane lire sterline (13,26 mil. euro) pentru turismul din Northumberland.
De asemenea, aparitia ecranizarii cartii Codul lui Da Vinci a generat o crestere de 26% a numarului de turisti care au vizitat catedrala Lincoln, in timp ce numarul vizitatorilor capelei Rosslyn a crescut cu 36%, iar numarul turistilor care au vizitat Biserica Templierilor, dupa aparitia filmului, a crescut de cinci ori.
„Filmele si seriile televizate britanice joaca un rol important in promovarea turistica a Marii Britanii la nivel global”, a declarat John Woodward, directorul executiv al Consilului Cinematografic din Marea Britanie.
„Sunt nenumarate exemple de fluxuri de turisti in destinatii facute celebre de filme sau seriale TV, iar acest efect este unul de durata, spre exemplu, sunt turisti care viziteaza inca gara Corrour, dupa aparitia acesteia in filmul Trainspotting, acum 11 ani”, a adaugat Woodward.
Productiile cult, ca Transpotting (1996) sau Monty Python si Sfantul Graal (1975) raman atractive pentru zeci de ani, tururile Dad’s Army fiind inca populare in Thetford, dupa aproape 40 de ani de la prima aparitie a statiunii, in seria televizata a BBC, sub denumirea Walmington-on-Sea, potrivit studiului realizat de producatorii cinematografici britanici si de Consiliul Cinematografic din Marea Britanie.