„Bulgaria a facut progrese semnificative in urma procesului de privatizare, dar Romania din pacate nu reuseste sa atraga investitori straini. Ma refer aici si la lanturile hoteliere internationale, care lipsesc in Romania. In ceea ce priveste dezvoltarea turistica, Romania este cu 7-8 ani in urma Bulgariei”, a declarat Hohne.
Reprezentantul TUI considera ca Romania indeplineste toate conditiile naturale necesare pentru a fi o destinatie turistica de succes, insa nu isi promoveaza corespunzator oferta turistica, relateaza Mediafax.
„In Romania se gaseste tot ceea ce ar putea sa-l intereseze pe un turist din alta tara. Pentru germani, in special, sunt atractive orasele din Transilvania – Sibiu, Brasov – care arata absolut minunat. Dar Sibiul a fost in 2007 Capitala Culturala Europeana, iar Romania nu s-a folosit indeajuns, din pacate, nici macar de un astfel de eveniment pentru a-si promova oferta turistica. Ne-am fi dorit mai multa activitate in 2007 din acest punct de vedere”, a adaugat Hohne.
Alta problema cu care se confrunta Romania este perioada scurta a sezonului estival, insuficienta pentru a atrage investitorii straini, interesati sa isi deruleze afacerile intr-un interval de cel putin sase luni.
„Colaborarea este dificila pentru ca sezonul incepe in Romania abia in iunie. Oferta noastra de vara – programul Sunny Beach – este cu 3-4 saptamani mai scurta pentru destinatia Romania decat pentru statiunile din Bulgaria. Aceasta perioada (sezon estival – n.r.) de trei luni si ceva este mult prea scurta pentru a atrage investitori straini, care sunt interesati sa-si deruleze afacerile pe intreg parcursul anului sau cel putin pe perioade de sase luni. Din pacate, asa ceva nu e posibil pe litoralul romanesc”, a mai spus directorul TUI pentru Maroc, Romania si Bulgaria.
In 2006, grupul TUI a renuntat sa mai aduca turisti in Romania si a scos din cataloagele de promovare statiunile turistice romanesti, nemultumit de conditiile de cazare, preturile mari practicate de hotelieri, zgomotul si lipsa curateniei din localitatile de pe Litoral.
TUI se reintoarce insa in Romania in aceasta primavara, cu o cursa charter intre Munchen si Constanta. Compania care va opera charterul, incepand cu 18 mai, este Air Berlin.
In luna februarie, Tim Grosse, directorul general al TUI Romania, a declarat ca bugetul de promovare turistica externa al Romaniei, care se ridica la circa 5 milioane de euro pentru anul 2010, este unul auster si ar trebui majorat pentru a obtine rezultate satisfacatoare. Opinia lui este sustinuta si de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism.
Grosse apreciaza ca numarul turistilor germani care vin in Romania prin intermediul TUI ar putea creste daca si statul roman ar face investitii mai mari de promovare pe piata germana.