Anul trecut, cele doua parcuri tematice
din apropierea Parisului fusesera vizitate de 15,6 milioane de
persoane, cifra care constituia deja un record. A 20-a aniversare a
Disneyland Paris din acest an, cu noi atractii si renovari de
amploare efectuate in parcuri si hoteluri, a dus la cresterea
activitatilor turistice si a numarului de vizitatori vara trecuta,
dupa ce acestea scazusera in prima pare a anului, pe fondul crizei.
Disneyland Paris, prima din destinatiile europene, a castigat
clienti francezi (52% din public). Britanicii sunt pe locul al doilea
in randul vizitatorilor, inaintea spaniolilor. Acestia din urma, ca
si italienii, sunt mai putini din cauza crizei, noteaza Agerpres.
De altfel suma medie cheltuita in
cele doua parcuri a stagnat, dar a crescut cu 5,7% in hoteluri,
avantajata de o cresterea preturilor de cazare. Rata de ocupare a
unitatilor de cazare a scazut totusi (la 84%), in pofida cresterii
numarului de musafiri, “deoarece, din cauza crizei, oamenii stau
mai putin in medie cu o zi”, precizeaza presedintele Euro Disney,
Philippe Gas.