Motivele pentru care low-cost-ul nu a „decolat” inca puternic in Romania sunt diverse, printre ele numarandu-se rata scazuta de utilizare a Internetului si a cardurilor, dar si faptul ca romanii nu sunt foarte obisnuiti sa calatoreasca cu avionul.
Totusi, dat fiind ca standardele de viata din Romania se imbunatatesc, importanta transportului aerian va creste, a precizat Voets(foto).
Potentialul pietei low-cost din Romania este imens, fiind o piata inca nematurizata care cunoaste o rata de crestere rapida, doar in ultimele patru luni intrand pe piata doi dintre cei mai importanti operatori low-cost, potrivit reprezentantului easyJet.
Piata este inca imatura pentru ca oamenii nu sunt obisnuiti sa calatoreasca in acest moment cu avionul, iar obisnuintele de calatorie sunt foarte diferite, a explicat Voets.
Romania reprezinta mai putin de 2% din piata de low-cost din Europa, conform oficialului easyJet.
„In acest moment, nu intentionam sa lansam noi destinatii in Romania. Insa monitorizam constant toate oportunitatile de dezvoltare, astfel incat nu excludem aceasta varianta”, a mai spus Voets.
In ceea ce priveste pozitia easyJet pe piata Europei centrale si de est, Peter Voets a explicat ca depinde de tara.
„In unele tari avem o rata mare de penetrare (de exemplu, in Estonia suntem pe pozitia a doua in topul transportatorilor aerieni, iar in Polonia suntem pe locul trei), in timp ce in altele avem inca o prezenta redusa, dar care creste intr-un ritm foarte rapid”, a precizat Voets.
„Cota de piata a transportatorilor low-cost din Europa creste, in defavoarea liniilor aeriene clasice. Ca urmare, cei mai multi dintre transportatorii low-cost publica cifre in crestere. Aceasta dezvoltare este totusi doar putin mai mare decat evolutia generala a pietei”, a explicat Voets.
Anul financiar 2007 al companiei easyJet s-a incheiat cu un profit de 201 milioane lire sterline inainte de taxe, la nivel de retea.
In 2007, liniile aeriene low-cost au acoperit aproape 30% din intreaga piata a transportului aerian din Romania, biletele vandute de acestea valorand peste 150 mil. euro.
Piata companiilor aeriene de linie regulata este estimata anul acesta la 365 mil. euro, potrivit Asociatiei Internationale de Transport Aerian (IATA), ceea ce duce totalul pietei la circa 515 mil. euro in 2007.
Pe piata mai activeaza jucatori precum Blue Air, Wizz Air, Sky Europe.