Operatorul aerian intentioneaza sa isi creasca procentul pasagerilor din clasa business, care in prezent reprezinta 20% din totalul pasagerilor, prin intermediul agentiilor destinate clientilor business, care efectueaza rezervari cu ajutorul sistemului GDS.
Acest sistem asigura o piata electronica prin care se permite companiilor aeriene, hotelurilor, companiilor de inchiriere a autovehiculelor, companiilor de transport maritim si altor operatori de turism sa-si vanda produsele celor care calatoresc in vacanta sau in interes de serviciu.
Distributia prin intermediul sistemelor Amadeus si Galileo vizeaza in mod special agentiile specializate in turismul destinat corporatiilor, iar easyJet va aplica un comision la tarifele aplicate la punctul de vanzare.
Parteneriatul nou semnat reprezinta un pas important in evolutia pietei operatorilor low-cost si intareste valoarea GDS ca si canal de distributie, ce aduce un aport semnificativ segmentului operatorilor aerieni low-cost.
„easyJet isi va pastra strategia de afaceri bazata pe vanzari directe, si adaugand un comision la punctele de vanzare, ne putem asigura de faptul ca site-ul companiei va ramane principalul nostru canal de distributie, precum si ca tarifele vor fi intotdeauna cele mai mici atunci cand se fac rezervari online”, a declarat Andy Harrison, Chief Executive easyJet
Amadeus desfasoara in acest moment proiecte pilot detaliate in Germania, Franta, Spania si Marea Britanie, programe care se vor finaliza la sfarsitul lunii noiembrie. Imediat ce proiectele pilot vor fi incheiate, Amadeus va oferi zboruri easyJet tuturor agentiilor calificabile din intreaga lume. Bilete easyJet vor fi de asemenea disponibile prin Galileo in Marea Britanie pana la sfarsitul acestui an, iar in restul Europei – anul viitor.
Acest anunt reprezinta cea mai recenta strategie ce face parte din campania desfasurata de easyJet cu scopul de a creste numarul pasagerilor din segmentul afaceri, care in acest moment reprezinta aproximativ 20% din numarul total al pasagerilor transportati de companie.
Conform Raportului PhoCusWright Corporate Travel Distribution din august 2006, valoarea pietei corporate europene de transport era estimata la 88,2 miliarde de dolari in anul 2005, reprezentand o treime din piata totala de transport, si se astepta sa inregistreze o rata de crestere de 11% in urmatorii trei ani.