Comanda se ridica la valoarea de 4 miliarde de dolari (3,13 miliarde de euro), iar Emirates anuntase ca o amana in asteptarea unor imbunatari ale avioanelor, relateaza NewsIn.
Purtatorul de cuvant al Emirates, Mike Simon, a declarat ca se va renunta la aceste avioane, fara a explica insa motivele ce au determinat conducerea companiei sa ia aceasta decizie.
Dintre cele 20 de avioane pe care le-a cerut in 2003, compania Emirates, cu sediul la Dubai, a comandat si 12 avioane cu patru motoare, iar livrarea acestora ar fi trebuit sa se faca in luna mai a anului viitor.
Emirates Airlines, care a comandat de la compania Airbus si 43 de aeronave gigant A380, a cerut, la inceputul lunii octombrie, compensatii de 150 de milioane de lire sterline (223 milioane de euro) pentru intarzierea livrarilor.
Emirates Airlines este cel mai important client al Airbus pentru aeronava A380, cea mai mare din lume.
Patronul Emirates Airlines, Tim Clark, s-a decis sa ininteze cererea de compensatii catre conducerea Airbus dupa anuntul celei de-a treia dintre intarzierile de livrare a aeronavelor gigant A380.
Conform unor surse apropiate situatiei, Tim Clark s-ar fi decis chiar inainte de ultimul anunt Airbus privind intarzierea livrarii sa reduca numarul de aeronave comandate si sa solicite compensatii.
Era pentru a treia oara, din septembrie 2005, cand Airbus intarzia livrarile modelului A380 al Airbus, program vedeta al companiei estimat la aproximativ 12 miliarde de euro, ultimul motiv invocat fiind probleme la sistemul de cablare al cabinei.
Emirates nu e singurul client nemultumit al Airbus, intr-o situatie similara gasindu-se si compania de aeronautica Virgin Airlines.
Reprezentantii acesteia au anuntat recent ca planuiesc sa ceara compensatii de 20 de milioane de lire sterline (30 milioane de euro) pentru intarzierile de livrare a celor sase aeronave A380 comandate la Airbus.