Eni nu va mai putea
furniza credit ‘unei companii al carei viitor nu mai este asigurat’,
a avertizat seful grupului energetic italian.
Dupa ani in
care a inregistrat pierderi, Alitalia incearca sa obtina de la
actionari 100 de milioane de euro (136 de milioane de dolari) pentru
a se mentine pe linia de plutire. Actionarii urmeaza sa voteze in 14
octombrie daca sunt de acord cu extinderea finantarii pentru compania
aeriana.
Alitalia a acumulat pierderi de peste 840 de
milioane de euro si o datorie de un miliard de euro de la salvarea sa
de la faliment, in 2009, de catre Air France KLM si un grup de
investitori italieni. Air France KLM, care detine 25% din actiunile
Alitalia, a anuntat saptamana trecuta ca este dispusa sa vina in
ajutorul acesteia daca vor fi indeplinite o serie de conditii
stricte.
Vicepresedintele Alitalia, Salvatore Mancuso, a
avertizat, insa, ca o eventuala preluare a controlului de catre Air
France KLM ar fi foarte costisitoare pentru Alitalia, in special in
ceea ce priveste numarul locurilor de munca ce ar urma sa fie
eliminate ca urmare a restructurarii operatiunilor.
Unii
analisti sunt de parere ca cea mai buna optiune pentru Alitalia este
o preluare de catre Air France-KLM, insa surse din apropierea
discutiilor sustin ca intre cele doua parti exista divergente
importante cu privire la angajamentele financiare si modul in care
grupul francez ar modifica operatiunile Alitalia pentru a se potrivit
cu reteaua sa.
Guvernul italian este preocupat, de asemenea,
de rolul care ar urma sa revina aeroportului Fiumicino din Roma, in
noua strategie a grupului, informeaza Agerpres.