Reprezentantii MT au anuntat ca urmeaza sa selecteze intermediarul operatiunii, termenul limita pentru depunerea ofertelor fiind 28 martie.
„Noi am demarat procedura pentru selectarea evaluatorului in vederea estimarii valorii de piata a aeroportului, insa varianta cea mai scurta dureaza cateva luni. 2 -2,5 luni vor dura doar procedurile pentru depunerea ofertelor si selectare, plus evaluarea propriu zisa, care nu se realizeaza nici ea rapid, se va duce la minim 4 luni”, a declarat, pentru DailyBusiness, Valentin Iordache, purtator de cuvant al aeroportului Henri Coanda (Otopeni).
Reprezentantii MT au precizat pentru DailyBusiness ca listarea a 5% este doar primul pas, urmand ca mai apoi sa se listeze si pachete mai mari de actiuni din capitalul aeroportului.
Pe de alta parte, aeroporturile Henri Coanda (Otopeni) si Aurel Vlaicu (Baneasa) ar putea fuziona, rezultand o societate care se va numi Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti.
Astfel, se urmareste crearea unui aeroport cu o suprafata totala de 1.400 hectare si o capacitate de 20-25 milioane de pasageri pe an.
Mai mult, reprezentantii ministerului considera ca fuziunea va diminua costurile globale de exploatare, odata cu optimizarea cheltuielilor cu forta de munca.
Totodata, distanta mica dintre cele doua aeroporturi, de aproximativ 8 kilometri, este considerata de catre autoritati o coordonata suplimentara in favoarea proiectului.
Noua societate va putea face fata mult mai bine concurentei care se manifesta mai ales pe plan regional, au spus reprezentantii MT. Concurentii traditionali ai celor doua aeroporturi sunt, potrivit proiectului, aeroportul din Budapesta, care atrage un numar mare de pasageri din zona de vest si nord-vest a Romaniei si aeroportul din Sofia, pentru ca in zona de captare a aeroporturilor romanesti intra si o zona din nordul Bulgariei.
Statul roman detine pachetul majoritar, de 80% din actiuni, atat la aeroportul din otopeni, cat si la cel din Baneasa, prin Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in timp ce Fondul Proprietatea controleaza la fiecare dintre cele doua unitati 20% din actiuni.
Valoarea imobilizarilor corporale ale aeroportului Henri Coanda, era la sfarsitul lunii septembrie a anului trecut, de 1,13 miliarde lei, fata de 66,5 milioane lei in cazul aeroportului Aurel Vlaicu, raportat la aceeasi perioada.
Datoriile curente nete ale aeroportului din Otopeni erau de 99,5 milioane lei, iar ale celui din Baneasa – de 5,08 milioane lei. Capitalurile toatale s-au ridicat la 861,5 milioane lei pentru aeroportul Henri Coanda, respectiv la 50,14 milioane lei pentru Aurel Vlaicu.