TUI revine din luna mai pe piata romaneasca, promovand in cataloagele sale pentru moment, doar statiunea Mamaia, a declarat pentru DailyBusiness.ro Corina Martin, presedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Cati turisti straini va aduce grupul in Mamaia?
Germanii vor opera un charter cu o capacitate de 100-150 locuri o data pe saptamana. Avionul va ateriza pe aeroportul de la Mihail Kogalniceanu, langa Constanta.
„Grupul Tui va opera un zbor charter o data pe saptamana catre litoralul romanesc din luna mai pana la sfarsitul lui septembrie. Vorbim de un charter de 100-150 de locuri, zilele urmatoare se va stabili clar cu Air Berlin, compania aeriana care va pune la dispozitie aeronava”, a spus Corina Martin, presedinta Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). Astfel, TUI ar putea aduce in Romania pana la 3.000 de turisti germani in acest sezon estival.
[quote=Corina Martin, ANAT]Turistul german nu vine intr-o statiune doar pentru ca se numeste Mamaia si este undeva in Romania[/quote]
Corina Martin spune ca turisti straini care vor veni saptamanal cu avionul operat de TUI reprezinta din start un castig important, avand in vedere numarul extrem de mic al turistilor straini de pe litoralul romanesc.
Totusi, mentinerea litoralului romanesc in cataloagele TUI nu este o munca usoara.
„Pentru ca TUI sa continue sa isi asume riscul de a ‘vinde’ Romania, apar si alte conditii, cum ar fi investitiile in infrastructura si cele in evenimente. Lucrarile de infrastructura cu siguranta nu vor fi gata pana incepe TUI sa opereze, iar pe partea de evenimente au aparut probleme, pentru ca recent primaria Constanta a anuntat ca bugetul redus nu va mai permite investitiile in spectacole pe litoral”, spune Corina Martin.
Lipsa unor evenimente atractive pe litoral este o problema, mai ales ca in catalogul TUI exista o pagina intreaga in care sunt prezentante evenimentele din statiunea Mamaia, cum ar fi Formula 1 pe apa.
„Noi am pus in catalogul TUI aceste evenimente, finantate pana acum de primarie, si practic le-am promis turistilor. Acum trebuie sa vedem cum obtinem finantare pentru a organiza toate evenimentele”, spune Martin. Catalogul TUI a fost editat de Ministerul Turismului, impreuna cu TUI, iar autoritatile romane l-au co-finantat.
„Turistul german nu vine intr-o statiune doar pentru ca se numeste Mamaia si este undeva in Romania. Acolo trebuie sa se intample ceva, pentru ca hoteluri gasim oriunde in lume. Daca nu avem evenimente atractive poate sa fie tariful cat de mic si nu va conta”.
Corina Martin a mai spus si ca daca lucrurile vor merge bine anul acesta, iar gradul de ocupare al charterului va fi bun, anul viitor s-ar putea discuta si despre includerea altor statiuni, din sudul litoralului, in cataloagele TUI, bineinteles cu conditia realizarii de noi investitii in aceste locatii.
TUI a anuntat toamna trecuta ca va reveni din 2010 pe piata romaneasca, dupa ce in 2006 a scos Romania din cataloagele sale, reprezentantii sai fiind nemultumiti de conditiile de cazare si preturile mari.
Grupul german a impus un numar de 4 conditii autoritatilor romane pentru a reincepe sa opereze in Romania.
Conditiile se refereau la definirea clara a sezonului in care unitatile de pe litoral functioneaza, necesitatea unor zboruri directe intre Germania si Romania, demararea unor campanii de marketing comune intre TUI si Ministerul Turismului, precum si tarife competitive la hoteluri.
Ministerul Turismului a editat in toamna lui 2009 un catalog in parteneriat cu TUI si a agreeat cu Air Berlin o serie de zboruri directe spre Constanta.