Ce destinatii au fost atractive pentru turoperatorii germani? Cateva statiuni de pe litoralul romanesc, orasele medievale si Delta Dunarii. DailyBusiness.ro a facut o trecere in revista a paginilor in care este prezentata Romania in cataloagele germane pe 2010, pagini care arata de fapt cum s-au concretizat discutiile cu partenerii germani anul trecut.
Romania este promovata in cataloagele BG Tours, FTI, Dertour, ITS, Thomas Cook si TUI.
Vezi aici cum arata catalogul TUI pentru Romania
Daca ITS promoveaza doar statiuni de pe litoralul romanesc, cum ar fi Mamaia, Saturn sau Eforie Nord, Dertour a inclus in catalogul pe 2010 (al doilea an in care include Romania in cataloagele sale) si orase ca Sibiu si Sighisoara, dar si Delta Dunarii, fiind turoperatorul cu cea mai variata oferta pe destinatia Romania.
„Prezenta Romaniei in aceste cataloage este un must – have in turism, intrucat aceste cataloage sunt punctul de plecare in achizitia vacantei pentru mai mult de jumatate din populatia Europei„, spune Andrei Petrescu, Sales Manager MerlinX, primul Leisure IBE (Internet booking engine pentru vacante de tip B2B) din Romania, companie care a remis DailyBusiness.ro cataloagele turoperatorilor.
Chiar daca Romania este prezenta in aceste cataloage, oferta Romaniei este mai putin ampla decat a altor tari, care au cataloage de sine statatoare. De asemenea Romania are putine statiuni promovate, comparativ cu alte destinatii turistice.
„Avantajul Romaniei in aceste cataloage rezulta clar din originalitatea destinatiilor (alte oferte in afara de litoral): unii turoperatori surprind mai bine acest aspect, comparativ cu altii. Tot la categoria avantaje putem mentiona si faptul ca restul destinatiilor europene, mai cunoscute (Spania, Italia, Portugalia sau Grecia) au fost deja frecventate de catre turistii germani, in mare masura, tocmai datorita notorietatii lor, astfel ca destinatiile romanesti castiga prin plusul de noutate, autenticitate si originalitate”, declara Petrescu.
Pentru cataloagele de anul viitor sunt foarte importante rezultatele participarii Romaniei la Targul de Turism din Berlin din acest an, care a demarat pe 10 martie si unde ministerul Turismului a contractat un spatiu de 400 mp.
[img=604]Standul Romaniei la Targul de Turism din Berlin[/img]
Anul acesta, la targ nu mai sunt promovate doar destinatii, ci regiuni din Romania. Pe langa liniile aeriene si agentiile de turism, printre expozantii de la standul de turism se numara Asociatiile de promovare ale Litoral si Delta Dunarii, Sibiu sau Sighisoara.
„Nu stiu exact care este strategia ministerului, insa anul acesta s-a mers mai degraba pe promovarea unor regiuni si nu a unor destinatii”, spune Corina Martin, presedinta ANAT si a Asociatiei de Promovare Litoral si Delta Dunarii, prezenta la Berlin.
Corina Martin a spus ca cel mai important moment al zilei de 10 martie pentru standul Romaniei a fost semnarea unui contract de promovare reciproca intre Air Berlin, linia aeriana care va transporta pasagerii TUI in Romania, si Asociatia de Promovare Litoral.
„La ora 5 p.m. am semnat contractul. Ei vor promova litoralul in revista de bord si pe site, iar noi ne angajam sa facem la randul nostru promovare pe canalele solicitate de ei”, a spus Martin, fara sa dea alte detalii.
De asemenea, reprezentantii ministerului vor sa discute cu reprezentantii TUI Scandinavia pentru a promova Romania si catre turistii din aceasta regiune.
Participarea la acest targ in anul 2009 a insemnat pentru turismul romanesc reinceperea discutiilor cu TUI, care s-au concretizat ulterior prin reintroducerea Romaniei in cataloagele acestei companii, cu operarea unor zboruri charter in aceasta vara intre Munchen si Constanta.