„Am avut tot felul de cereri extravagante, pentru inchirieri de insule, personal care sa fie doar la dispozitia lor sau antrenori personali de tenis sau golf”, spune George Rusu, presedintele agentiei de turism ProTours, specializata pe segmentul business travel, cu afaceri de 2,7 mil. euro anul trecut.
De altfel, compania ProTours a vandut in acest an un pachet turistic pentru doua persoane in valoare de 90.000 euro, care a inclus si inchirierea unei mici insule.
„A fost o vacanta de vara de 3 saptamani, care a inclus inchirierea unui yacht si 2 saptamani intr-o statiune, care era de fapt o mica insula, inchiriata doar pentru ei”, a spus Rusu.
Pe de alta parte, Alin Burcea, directorul companiei Paralela 45, a anuntat in vara ca firma sa a vandut un pachet turistic de 50.000 euro, despre care nu a dorit sa dea detalii, insa a mentionat ca a inclus transportul cu un avion privat.
„Turistii care cumpara vacante de lux isi doresc lucruri din cele mai diverse. La un moment dat, un client a cumparat o vacanta in Bali pentru aniversarea casatoriei, ca o surpriza pentru sotie. Au plecat fara bagaje, pentru ca a luat-o de la birou chiar inainte de plecare si a dus-o direct la avion„, povesteste Burcea.
„In general, oamenii de afaceri sunt foarte ocupati si nu au timp sa plece des in vacanta, majoritatea pleaca doar o data pe an. Anul acesta, si cei care plecau de mai multe ori si-au rarit plecarile”, spune Rusu, care adauga insa ca acestia nu isi schimba optiunile, calatoresc in continuare la business class si se cazeaza intotdeauna la 5 stele.
Daca in vara turistii de lux „au aruncat” cu banii, pentru Revelion s-au contractat, pana in prezent, doar pachete turistice de cateva mii de euro, foarte rar depasindu-se suma de 10.000 de euro.
„Pentru Revelion am vandut pana acum pachete cu preturi sub 10.000 euro. Am vandut vacante pentru grupuri in Australia, New York sau Thailanda”, spune Burcea.
Pe de alta parte, el considera ca scaderea valorii pachetelor este datorata si ieftinirii luxului in acest an. „Avem pachete turistice care s-au vandut la jumatate din valoarea de anul trecut, pentru ca hotelurile de 5 stele au scazut substantial tarifele. Anul trecut nici nu visam la aceste tarife”, spune Burcea.
Potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, anual pe piata locala sunt cateva mii de turisti care cumpara pachete premium si de lux.