- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Fata intunecata a Internetului. Cat ii costa pe marii hotelieri „teroristii de branduri”

25 May, 00:03 • cristina.mihai
Portalurile de rezervari turistice si agentiile online reprezinta un mod prin care orice hotel isi poate creste vanzarile. Totusi, acestea au si o parte negativa, aducand marilor lanturi pierderi considerabile. Cati clienti care cauta online numele unui hotel, ajung sa cumpere printr-un intermediar sau chiar sa mearga pana la urma la concurenta? Un studiu al companiei MarkMonitor arata fata intunecata a Internetului pentru industrie.
Fata intunecata a Internetului. Cat ii costa pe marii hotelieri teroristii de branduri

Piata
de rezervari hoteliere online devine una extrem de competitiva pentru marile
branduri hoteliere, care intra in concurenta cu proprii parteneri, prin care fac vanzarile. Acestia cumpara publicitate pe motoarele de cautare cu numele brandurilor hoteliere. Astfel, ei pot ajunge sa redirectioneze un internaut care cauta numele acelui hotel pe propriul site.

O platforma de distributie care teoretic creste vanzarile ajunge sa si provoace
pierderi. Traficul pierdut in favoarea concurentei si plata unor comisioane
inutile catre site-uri de intermediere a vanzarilor, pentru ca internautul a
intrat pe un portal desi a cautat numele hotelului, costa marile grupuri
peste 2 miliarde de dolari pe an, arata studiul MarkMonitor, o companie
americana specializata in protejarea marcilor.

Mai
mult, 1,9 miliarde de dolari anual sunt pierduti in favoarea concurentei. Unii clienti
intra pe Internet pentru a cauta un anumit hotel si ajung pe site-urile
agentiilor revanzatoare. Aici gasesc si oferte de la concurent, si in final prefera un alt
brand decat cel cautat initial. Bineinteles aceasta problema poate fi de asemenea „utila” aceluiasi brand, care poate in acelasi fes sa castige clientii altor branduri asa ca aceasta suma pierduta este discutabila. Cu adevarat „o pierdere” ar fi mai degraba comisioanele pe care brandurile hoteliere le platesc intermediarilor, chiar daca clientul cauta direct numele lor. Aceste pierderi insa sunt mult mai reduse, de doar 270 mil. dolari anual, la nivel global.

Studiul
arata ca anual peste 580 milioane de vizite ale turistilor sunt deturnate de la
site-urile proprii ale grupurilor hoteliere catre alte site-uri de rezervari ale
partenerilor, sau chiar ale competitorilor, prin diferite tactici de marketing cum
ar fi publicitatea pe motoare de cautare.
Situatia
poate fi neplacuta, mai ales ca ponderea rezervarilor online este in crestere.

Rezervarile
online de camere de hotel au urcat de la 33% din totalul rezervarilor in
2007, la 40% din total in 2010. Crestere nu este surprinzatoare, avand in vedere
ca industria de turism cheltuie anual 1,8 miliarde de dolari in promovarea online,
potrivit datelor Biroului de Publicitate pe Internet (IAB).

Domeniul rezervarilor
este cu atat mai competitiv cu cat hotelurile intra in concurenta cu proprii
revanzatori. Problema apare insa in momentul in care brandurile hoteliere
platesc pentru comisioane de revanzare pentru clienti care ar fi putut ajunge
direct la site-ul hotelului, dar si mai important cand numele unui brand este
folosit pentru a atrage trafic in proprietatile competitorilor directi.

Conform studiilor, 55%
din rezervarile unui hotel vin direct de pe site-ul propriu, restul fiind
realizate prin site-urile agentiilor de turism sau ale agregatorilor de oferte.
Agentiile de turism sunt cele mai active, acoperind 80% din promovarea pe
internet folosindu-se de cuvinte cheie.

Daca
promovarea prin cuvinte cheie ajunge sa atraga clientii nu pe site-urile
brandurilor pe care le cauta, ci in prima etapa pe alte site-uri, care revand
ofertele acestora, pe segmentul online mai exista si oportunistii care
inregistreaza domenii cu nume care nu le apartin. Majoritatea acestor site-uri
sunt monetizate in sistemul pay-per-click si nu ofera continut propriu, ci doar
o colectie de linkuri cu plata la click.
Studiul
arata ca sunt 2.100 astfel de site-uri, care genereaza 57 milioane de vizite pe
an
.

„Este cazul ca hotelurile
sa isi alinieze propriile strategii de marketing la un nou nivel de sofisticare,
prin protejarea rezultatelor la cautare dupa numele lor”, mentioneaza oficialii
companiei care a realizat studiul.

Studiul a fost bazat pe
analizarea a 5 branduri hoteliere globale la inceputul lui 2011. Au fost luate in calcul peste 1,3 milioane cautari bazate pe publicitate platita prin aproape
4.000 de combinatii de cuvinte care includeau numele brandurilor.
Studiul arata ca  mai bine de 1.700 companii de turism online
au cumparat cuvinte cheie care includ unul sau mai multe din cele cinci
branduri monitorizate si astfel redirectionand traficul celor care cautau
direct aceste nume pe propriile portaluri. Industria hoteliera plateste astfel
peste 270 milioane dolari in comisioane inutile.

MarkMonitor este o
companie care are biroul central in san Francisco, dar care este prezenta si in
Londra sau New York. Printre clientii companiei se numara mai bine de jumatate
din firmele prezente in topul Fortune 100.

[url=https://www.markmonitor.com/cta/bji_spring_2011/?Lead_Source_Mktg=WEB]Studiul integral poate fi vizualizat aici[/url]

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Autostrada Unirii face un pas uriaș. Exproprieri pentru podul peste Prut de la Ungheni!
Autostrada Unirii face un pas uriaș. Exproprieri pentru podul peste Prut de la Ungheni!
Concedieri masive înainte de sărbători! Două companii mari din România dau afară sute de angajați!
Concedieri masive înainte de sărbători! Două companii mari din România dau afară sute de angajați!
Românii, în vizorul legii. Amenzi de până la 1.000 de lei, începând cu 24 noiembrie!
Românii, în vizorul legii. Amenzi de până la 1.000 de lei, începând cu 24 noiembrie!
Ungaria dă o lovitură României. Vecinii de la nord-vest ne depășesc în 2024 la un capitol în care credeam că suntem invincibili
Ungaria dă o lovitură României. Vecinii de la nord-vest ne depășesc în 2024 la un capitol în care ...
Criza ciocolatei în România. Piața de 600 de milioane de euro luptă cu o producție internă de doar 50-60 de milioane!
Criza ciocolatei în România. Piața de 600 de milioane de euro luptă cu o producție internă de doar ...
Cataloage electronice. Antreprenorul ieșean care câștigă milioane din inovații digitale pentru educație
Cataloage electronice. Antreprenorul ieșean care câștigă milioane din inovații digitale pentru educație
Revolut își extinde serviciile. Bancomate proprii, credite ipotecare și un asistent AI
Revolut își extinde serviciile. Bancomate proprii, credite ipotecare și un asistent AI
Alegeri prezidențiale 2024. Votul românilor din Diaspora
Alegeri prezidențiale 2024. Votul românilor din Diaspora
Românii din Diaspora votează! Rareș Bogdan: „Mă aștept să sărim de 500.000 de oameni”
Românii din Diaspora votează! Rareș Bogdan: „Mă aștept să sărim de 500.000 de oameni”
1 leu pentru fiecare ambalaj SGR. Hipermarketul care promite românilor că nu vor mai sta la coadă
1 leu pentru fiecare ambalaj SGR. Hipermarketul care promite românilor că nu vor mai sta la coadă
Taxă nouă pe facturile românilor. Câți bani trebuie să plătești în plus dacă stai la bloc
Taxă nouă pe facturile românilor. Câți bani trebuie să plătești în plus dacă stai la bloc
Banii de pensie pentru decembrie. Anunț oficial de la Guvern! Probleme rezolvate, vești importante pentru români!
Banii de pensie pentru decembrie. Anunț oficial de la Guvern! Probleme rezolvate, vești importante ...
Cel mai înalt și mai frumos drum din România va fi modernizat. Anunț de la CNAIR pentru turiștii fascinați de Transalpina
Cel mai înalt și mai frumos drum din România va fi modernizat. Anunț de la CNAIR pentru turiștii ...
55.000 de euro pentru români. Încep înscrierile!
55.000 de euro pentru români. Încep înscrierile!
Este complet ilegal în locuințele din România. Poliția intră peste tine și confiscă tot
Este complet ilegal în locuințele din România. Poliția intră peste tine și confiscă tot
WhatsApp introduce funcția de transcriere a mesajelor vocale. Va salva foarte mult timp utilizatorilor
WhatsApp introduce funcția de transcriere a mesajelor vocale. Va salva foarte mult timp utilizatorilor
Scandal la Coca-Cola! Reclama de Crăciun din 2024, distrusă de furia publicului după ce s-a aflat cine a realizat-o
Scandal la Coca-Cola! Reclama de Crăciun din 2024, distrusă de furia publicului după ce s-a aflat ...
Bani de stat pentru români. Cine primeşte 2.300 de lei direct pe card de la 2 decembrie 2024
Bani de stat pentru români. Cine primeşte 2.300 de lei direct pe card de la 2 decembrie 2024