„Gradul de ocupare in acea perioada (de desfasurare a Festivalului-n.r.) poate ajunge si la 100%, in special pentru hotelurile din apropierea Ateneului. Conteaza mult apropierea fata de salile de concert”, a declarat Mircea Vladu, manager al Prestige Tours.
Astfel, cu circa trei luni inainte de evenimet, hoteluri precum Howard-Johnson, Marriott si Epoque au inceput sa inregistreze deja rezervari pentru perioada aferenta Festivalului (1-25 septembrie).
„Estimam ca in perioada septembrie-octombrie, gradul de ocupare in timpul saptamanii va ajunge in jur de 80%”, au declarat reprezentantii hotelului de cinci stele Howard-Johnson.
In acelasi tip, managementul hotelului Epoque se asteapta la o dublare a gradului de ocupare in lunile de toamna, crestere sustinuta mai ales de Festivalul George Enescu, care se va desfasura intre 1 si 25 septembrie.
„In septembrie, octombrie si noiembrie ne asteptam sa fie cele mai bune luni din an, cu grad de peste 70%”, a spus Oproiu.
Potrivit acestuia, Epoque a inregistrat in primele sase luni de la deschidere un grad de ocupare de doar 25%-27%, iar in prezent circa 30% din cele 45 de camere sunt deja rezervate pe fondul Festivalului.
„Festivalul Enescu este un eveniment de mare anvergura, deosebit de important pentru oras, dar si foarte productiv pentru hotelurile din Capitala”, au declarat reprezentantii hotelului JW Marriott.
In ceea ce priveste numarul turistilor straini, Mircea Vladu se asteapta la o crestere de circa 10% fata de anul 2009, cand a avut loc editia anterioara a evenimentului muzical care a atras circa 3.000 de straini.
„Din cate am observat, Festivalul a fost mult mai bine promovat la targurile turistice. Ar trebui sa fie o usoara crestere, mai ales ca incepem sa iesim din criza”, a spus Vladu.
De aceeesi parere este si Daniel Vasilescu, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc, care considera ca Festivalul a fost intotdeauna benefic pentru Capitala si hotelieri.
Din Europa, cei mai multi straini atrasi de Festival sunt din Franta, Germania, Olanda, Bulgaria, Tarile Scandinave si chiar Statele Unite, insa ponderea lor difera de la o editie la alta.
„Festivalul este ca o manifestare internationala. Nu exista o pondere stabila a nationalitatilor, pentru ca aceasta se modifica de la an la an in functie de ceea ce se prezinta. Exista un interes mai mare sau mai mic pentru o zona sau alta”, a explicat Vasilescu.
Cei 3.000 de turisti straini prezenti la editia din 2009 au cheltuit in Romania circa 1,5 milioane de euro.
Preturile abonamentelor pentru editia din acest an variaza intre 100 lei si 1.000 lei in functie de categorie si seriile de concerte (Mari orchestre ale lumii, Recitaluri si concerte camerale, Concertele de la miezul noptii, World Music, Spectacole de Opera si Balet, Muzica secolului XXI, Enescu si contemporanii sai, Orasul Culturii).
Printre principalele locatii se numara Ateneul Roman, Sala Palatului, Opera Nationala si Teatrul National Bucuresti.