Plecarea sa din functia de director non-executiv este punctul culminant al scandalului din interiorul companiei, el intentionand sa castige sprijinul altor actionari pentru a combate planul easyJet de a-si creste flota cu 7,5% pe an.
„Cred ca profitul se poate imbunatai daca nu mai crestem numarul de avioane. Am obosit sa incerc sa schimb lucrurile din interior. Acum o voi face din exterior”, a spus Haji-Ioannou.
Tensiunile la varful easyJet au reaparut dupa ce, anul trecut, lucrurile parusera ca se calmeaza cand a fost anuntat un plan care limita cresterea flotei la maximum 7,5%. Haji-Ioannou, a carui familie detine 38% din companie, a pus paie pe foc spunand despre CEO-ul Andy Harrison, care va parasi compania, ca este „supraestimat”.
Mike Rake, presedintele liniei aeriene, s-a aratat surprins de decisia lui Haji-Ioannou. El a explicat ca ratele de crestere au fost decise de comun acord, in unanimitate, in luna iunie 2009. „Board-ul crede ca easyJet a fost una dintre cele mai performante companii aeriene in timpul crizei economice”, a spus Rake.
Haji-Ioannou doreste ca easyJet sa pastreze flota actuala de 190 de avioane si sa se concentreze pe cresterea marjelor de profit de la 1-3%, in prezent, catre 10%. Planul agreat in iunie 2009 este „prea optimist”, luand in calcul recesiunea, problemele cauzate de cenusa vulcanica islandeza, si tensiunile interne, a conchis el.