Protocolul a fost semnat de catre Ministrul Delegat
pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism, Autoritatea Nationala pentru
Turism, Asociatia Nationala de Turism Rural Ecologic si Cultural Romania
(ANTREC) si Asociatia ‘Cele mai Frumoase Sate din Romania’ (AFSR).
‘Sunt onorata ca am incheiat acest protocol prin care recunoastem cat de
importanta si valoroasa este mostenirea noastra traditionala. Astfel, prin
acest demers repunem la locul de cinste satul romanesc. Nu trebuie sa uitam ca
‘vesnicia s-a nascut la sat’ si ca Romania are obligatia sa valorifice si sa
promoveze traditiile satului romanesc peste tot in lume,’ a declarat Ministrul
Maria Grapini, citata de Agerpres.
Prin acest document, autoritatile centrale recunosc oficial, la nivel
guvernamental, un numar de 25 de sarbatori ale satului romanesc, care vor fi
promovate in viitor atat in tara, cat si in strainatate.
Obiectivele Protocolului vizeaza promovarea Romaniei ca destinatie turistica pe
plan intern si extern, in scopul construirii unei imagini pozitive a tarii
noastre pe baza patrimoniului sau natural si cultural. Statul va sprijini
inclusiv logistic si financiar realizarea acestor evenimente traditionale ale
zonei rurale, recomandate de Asociatia Cele mai Frumoase Sate din Romania si
ANTREC.
Protocolul de colaborare pentru realizarea de actiuni si evenimente comune, in
scopul atingerii obiectivelor de promovare a Romaniei, conform Calendarului Sarbatorilor
Satului Romanesc, a fost semnat in prezenta a peste 40 de primari de sate si
comune din Romania.
Ministrul delegat pentru IMM, Turism si Mediu
de Afaceri, Maria Grapini, a lansat la jumatatea lunii martie pe pagina
personala de Facebook un concurs de idei pentru alegerea
unui nou brand turistic al Romaniei si a cerut opinii despre
actualul brand care, spune ea, nu sunt pozitive.
Brandul turistic al Romaniei, a carui
identitate vizuala contine celebra frunza, a fost lansat in anul 2010, si doar
crearea lui si cercetarile de piata au costat peste 800.000 de euro. In
perioada 2010-2012, pentru crearea si promovarea brandului turistic al Romaniei
s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind
din fonduri europene.
Numarul turistilor in Romania a crescut cu 9,3%, pana la
7,65 milioane in 2012, potrivit Institutului National de Statistica (INS).