Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, a declarat pentru NewsIn ca noul aeroport va fi amplasat in sudul Capitalei si reprezinta o afacere profitabila, mai ales printr- un parteneriat public privat, iar lucrarile ar putea incepe in 2009.
„Ministerul Transporturilor are un set de criterii prin care se analizeaza multe locatii in functie de sol, apa etc”, a precizat Ludovic Orban.
„Mai mult, trebuie sa se tina cont de circulatia maselor de aer, conditiile meteo, legatura cu alte tipuri de transport rutier si feroviar. Locatia noului aeroport din sudul Capitalei nu trebuie sa afecteze mediul comunitatii urbane. Este necesara existenta unor terenuri compacte, prin care exproprierile sa se desfasoare cu usurinta”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Noul aeroport ar putea fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ 2 kilometri de soseaua de centura, a declarat, la inceputul lunii iunie, Orban.
La jumatatea lunii februarie, acesta a anuntat ca dupa finalizarea studiului de fezabilitate, va fi introdusa o Hotarare de Guvern pentru a include acest proiect in bugetul pe anul 2009.
Programul privind executarea lucrarilor aferente realizarii noului aeroport se va stabili pe baza unui studiu de fezabilitate elaborat de Ministerul Transporturilor si finantat prin bugetul aceluiasi minister.
Amplasarea in teritoriu, delimitarea terenurilor necesare realizarii investitiei, precum si aspectele arhitectural-urbanistice ale acesteia, vor fi stabilite pe baza documentatiilor de amenajare a teritoriului si de urbanism elaborate, avizate si aprobate conform legii.
Municipiul Bucuresti este deservit, in prezent, de doua aeroporturi internationale, respectiv Henri Coanda si Aurel Vlaicu, ambele clasificate ca fiind de interes national si avand ca actionar majoritar statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor.
In 2007, traficul de pasageri inregistrat a fost de 4.037.683 persoane pe Aeroportul Henri Coanda, in crestere cu 41% fata de anul precedent si 968.084 persoane pe Aeroportul Bucuresti Baneasa, in crestere cu 43% fata de 2006.