Informatia a fost confirmata de catre Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, care a aratat ca fuziunea celor doua aeroporturi a fost „primul punct” din programul de guvernare la capitolul transporturi aeronautice.
„Peste tot in Europa, marile orase, precum Parisul, au un singur aeroport. Nu era normal ca doua aeroporturi situate la distanta mica sa se afle intr-un raport de concurenta”, a spus Berceanu.
Operatiunea a fost aprobata anterior, la sfarsitul lunii septembrie, de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in Adunarea Generala a Actionarilor de la Aeroportului International Henri Coanda.
Ambele aeroporturi sunt controlate in proportie de 80% de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), iar Fondul Proprietatea detine 20% din titluri. Strucutura actionariatului va fi mentinuta la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti.
Proiectul fuziunii trebuia discutat in sedinta de Guvern la sfarsitul lunii iulie, insa a fost retras pentru o reuniune viitoare, reprezentantii PSD solicitand ca actul normativ sa fie discutat in prealabil in Coalitie.
Fuziunea este argumentata in proiectul de act normativ prin reducerea costurilor globale de exploatare, posibilitatea unui management si a unei operari comune a aeroporturilor ce deservesc aceeasi zona, elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare si modernizare a infrastructurii aeroportuare, precum si prin constituirea unui „pachet de actiuni deosebit de atractiv in vederea privatizarii”.
Conform documentului, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, realizata in urma fuziunii, isi va asigura sursele de finantare din venituri proprii, sume alocate de la bugetul de stat, credite bancare, credite externe contractate sau garantate de stat, acordate cu respectarea regulamentelor comunitare privind concurenta, fonduri externe nerambursabile, acordate in conditiile legii, precum si forme legale de participare a capitalului privat si alte surse legal constituite.
Sediul central al companiei va fi in Otopeni, cele doua aeroporturi urmand sa functioneze ca puncte de lucru. Compania va avea un capitalul social initial de 143,7 milioane lei.