Mihai Grecu, directorul general al Companiei Nationale pentru Autostrazi si Drumuri Nationale, a declarat ca, din cele 184 de milioane de euro care vor fi alocate de la buget, aproximativ 50 de milioane vor fi dati la urmatoarea rectificare bugetara, anunta Newsin.
„Pentru autostrada Bechtel avem deja asigurati de la buget aproximativ 130 milioane de euro, restul sumei urmand sa fie alocata la prima rectificare bugetara”, a declarat Grecu.
„O sa ne grabim si o sa incercam sa dam drumul la cat mai multe autostrazi, insa, in acest moment, II asteptam pe altii, care nu au capacitatea de lucru. Pentru autostrada Transilvania, de la bugetul de stat se vor aloca 184 mil. euro in 2007, iar Bechtel trebuie sa demonstreze ca are capacitate de lucru”, a declarat Tariceanu.
Joi, compania americana Bechtel a anuntat ca volumul lucrarilor realizate la autostrada Transilvania in primele patru luni ale acestui an, a fost cu 75% mai mare decat planul initial.
Referitor la angajati, americanii spun ca, in prezent, Bechtel lucreaza cu peste 2.500 de angajati romani, iar pana in luna iunie vor mai angaja inca 500 de persoane.
Autostrada Transilvania va avea o lungime de 425 km, patru benzi de circulatie si va fi finalizata in anul 2013.
Ludovic Orban Ministrul Transporturilor, a cerut reprezentantilor Bechtel in urma cu o saptamana, reesalonarea graficelor de executie si stabilirea costurilor unitare pentru fiecare tronson din autostrada Transilvania, pentru urgentarea lucrarilor.
Ministrul considera ca autostrada Transilvania ar trebui construita cu muncitori romani, nu cu turci. In opinia sa, pentru ca Bechtel sa angajeze muncitori de alta nationalitate trebuie sa demonstreze ca nu a gasit muncitori romani. „Nu ii putem obliga, dar vom trimite controale periodice ale inspectoratelor teritoriale de munca pentru a depista eventualele nereguli privind respectarea legislatiei muncii din Romania”, a mai spus ministrul.