Pe locul doi in topul celor mai prolifice publicatii, in functie de profilul acestora, se afla cele generaliste, cu o medie de 38% din acoperirea media a celor sase hoteluri avute in vedere: JW Marriott, Hilton, Radisson BLU, InterContinental, Howard Johnson si Crowne Plaza.
Principalele subiecte abordate in articole au fost impactul crizei asupra gradului de ocupare a hotelurilor si asupra strategiilor de marketing si vanzari, investitiile care au fost continuate de unele lanturi hoteliere (de exemplu inaugurarea hotelului Hilton de la Sibiu) si planurile altora de extindere in 2010-2011, schimbarea numelui unui hotel (din Radisson SAS in Radisson BLU) si analizarea ofertelor de entertainment, de sport & relaxare si de restaurante ale hotelurilor.
De asemenea, in perioada analizata, cele sase hoteluri au fost mentionate in articole referitoare la principalele evenimente si la celebritatile si personalitatile gazduite de acestea, de la Madonna la Salman Rushdie.
[img=627]Sursa: Mediafax Monitorizare[/img]
Analiza mai evidentiaza ponderea pe care o au publicatiile centrale, grupate in functie de profilul lor, in volumul de mentiuni inregistrat de fiecare hotel in parte.
Astfel, in cazul JW Marriott, presa economica a generat 43% din acoperirea media avuta in perioada martie 2009 – februarie 2010, iar publicatiile cu profil generalist – 37%.
Hotelul Hilton isi datoreaza 45% din totalul materialelor de presa titlurilor economice si 40% celor generaliste.
Pentru Radisson BLU, raportul este de 46% (presa economica) – 39% (publicatii cu profil generalist), iar pentru InterContinental, 44% – 41,5%.
In cazul Howard Johnson, 43,5% din numarul total de articole/mentiuni s-au inregistrat in titlurile economice, iar 35,5% in cele generalistie, in timp ce la Crowne Plaza, aparitiile in presa s-au distribuit in proportie de 47% in publicatiile economice si de 35% in celelalte.
Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizata pe baza unui numar de circa 2.150 de mentiuni, referitoare la cele sase hoteluri de cinci stele, din perioada 1 martie 2009 – 28 februarie 2010. Au fost monitorizate 152 de publicatii centrale (cotidiene, saptamanale, bilunare si lunare).