Aceste unitati modulare, denumite pop-up hotels, incluse intr-o structura metalica usor demolabila, au potentialul de a schimba pe termen lung conceptul de constructie a hotelurilor, stimuland dezvoltarea de produse.
Astfel, pop-up hotels acorda operatorilor oportunitatea de a-si maximiza eficienta operationala si de a-si majora veniturile, dar sprijina si comunitatile locale.
Statutul temporar al acestor hoteluri permite companiilor sa se reinventeze periodic, dar cu investitii relativ mici, solutie atractiva in perioadele economice dificile, potrivit studiului in care se arata ca timpul de constructie este cu aproape 50% mai mic, comparativ cu metodele traditionale.
Portabilitatea acestor hoteluri le face ideale pentru festivaluri, evenimente sportive si alte evenimente. De asemenea, constructiile pot fi reutilizate ca locuinte, in regiunile sarace.
In Marea Britanie, spre exemplu, aceste hoteluri pot rezolva deficitul unor spatii de cazare cu tarife avantajoase si pot fi amplasate si in zone rurale, mai izolate, unde nu sunt permise constructii turistice standard.
Conceputul pop-up s-a extins deja si in alte domenii, precum cel al restaurantelor, cinematografiei si artei.
Studiul realizat de Euromonitor International a fost comandat de World Travel Market Exhibition.