In septembrie, asociatia previziona pentru acest an un profit net de 8,9 miliarde de dolari. Totusi, cresterea de 6,2 miliarde de dolari a estimarii de profit pentru 2010 reprezinta doar 1,1% din veniturile prognozate la nivelul industriei, de 565 miliarde dolari.
„Faptul ca putem creste previziunile de profit cu 70% si sa ramana inca o marja neta de doar 2,7% arata cat de mult aceasta industrie trebuie sa mearga pentru a atinge un nivel normal de profitabilitate”, a declarat directorul general executiv al IATA, Giovanni Bisignani, citat de Mediafax.
Pentru 2011, IATA anticipeaza un profit net de 9,1 miliarde de dolari, mai mare decat valoarea de 5,3 miliarde de dolari anuntata in septembrie.
„Previziunile noastre de profit au crescut atat pentru 2010 cat si pentru 2011, bazate pe o performanta deosebit de puternica in trimestrul al treilea. Dar, in ciuda previziunilor mai mari de profit, anul viitor vom inregistra o pauza din procesul de recuperare, dupa o revenire puternica post-recesiune. Anul viitor industria se va confrunta cu conditii mai grele decat cele pe care le inregistram astazi”, a spus Bisignani.
Asociatia a revizuit in urcare si estimarea privind traficul de pasageri din acest an, la o crestere de 8,9%, fata de un avans de 7,7% previzionat in septembrie. Pentru anul viitor, IATA se asteapta la o crestere a traficului de 5,2%.
Companiile aeriene din Europa vor inregistra anul viitor cea mai slaba evolutie dintre regiunile importante, cu un profit de 100 milioane de dolari, de patru ori mai mic decat in 2010, iar operatorii din America de Nord vor raporta un profit de 3,2 miliarde de dolari, fata de 5,1 miliarde de dolari in acest an.
In acest an cel mai mare profit, de 7,7 miliarde de dolari, va fi inregistrat de transportatorii din Asia-Pacific, insa anul viitor profitul acestora va scadea la 4,6 miliarde de dolari.
Orientul Mijlociu se va confrunta de asemenea cu o reducere a profitului anul viitor, de la 700 milioane de dolari in acest an la 400 milioane in 2011.
IATA include circa 230 de operatori aerieni, care asigura 93% din traficul international.