O parte din aceste hoteluri sunt deja construite, dar a trebuit modernizate ca urmare a afilierii la un brand international, iar altele sunt constructii noi.
„Exista proiecte care vor fi livrate, dar dintre acestea foarte putine sunt noi. Perioada grea i-a facut pe multi sa isi reconsidere business-ul si sa isi doreasca sa se afilieze unor branduri internationale”, a spus Lucian Marinescu, senior associate al companiei de consultanta in domeniul hotelier Trend Hospitality.
Numarul cererilor de afiliere este tot mai mare, a adaugat acesta.
Hilton, spre exemplu, a semnat doua contracte de franciza pentru DoubleTree in ultimele 8 luni, in Bucuresti si Ploiesti, unde vor fi modernizate doua unitati deja existente.
Totusi, de multe ori afilierile nu sunt „floare la ureche”. Marinescu a explicat ca numeroase unitati hoteliere care vor sa poarte nume mari din domeniu sunt prost construite si nu respecta standardele impuse de marile lanturi hoteliere.
Francizele sau contractele de management cu brandurile internationale sunt principalul motor al lansarilor din acest an, multe din ele fiind anuntate inca de acum un an sau doi, dar intarziate de actuala situatie economica.
Este piata mai buna acum pentru deschideri? Nu neaparat. „Sunt pe piata si deschideri la sacrificiu. Proprietarii care au bani blocati in unitati de cazare hotarasc deschiderea pentru ca nu mai vor sa astepte”, considera Marinescu.
Trend Hospitality a programat pentru acest an doua deschideri: un hotel Ramada in Pitesti si unul Days Inn in Sibiu, ambele constructii noi. Hotelul din Pitesti este o investitie anuntata in 2010 a unei firme locale in al carei actionariat este si omul de afaceri Valentin Visoiu.
Chiar daca investitiile in hoteluri nu iau un avant considerabil in acest an, sentimentul general de pe piata este mai optimist.
De altfel, cea mai recenta statistica globala realizata de Horwath Hotel Tourism&Leisure, firma care a realizat planul de marketing al Romaniei, arata ca operatorii de hoteluri sunt mai optimisti cu privire la evolutia afacerilor. Hotelierii din Europa se arata mai rezervati decat cei din alte regiuni.
Cei mai multi hotelieri intervievati spun ca se asteapta la o crestere a gradului de ocupare.
Proprietarii de hoteluri din Romania se asteapta la un an favorabil. Spre exemplu, George Copos, proprietarul grupului hotelier Ana Hotels, estimeaza ca anul acesta sa fie mai bun decat 2010, si chiar usor peste 2009.
Si omul de afaceri Ionut Negoita vede o imbunatatire a veniturilor hotelurilor din portofoliu, in acest an.
„Am bugetat o crestere de 12% a veniturilor hotelurilor din portofoliu pentru acest an. Anul trecut, veniturile au depasit circa 14 milioane euro”, a spus anterior Negoita, pentru DailyBusiness.ro. El detine mai multe hoteluri in Capitala, printre care si Rin Grand. In ultimul an, a inregistrat o scadere a cifrei de afaceri.