Motivul pentru care europenii sunt atat de atrasi de metropola nord-americana este aprecierea monedei euro fata de dolar si a a lirei sterline fata de moneda nord-americana care ii incurajeaza pe locuitorii batranului continent sa cumpere mai mult si mai ieftin din SUA.
Astfel, euro a atins nivelul de 1,30 de dolari/euro, in crestere cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut iar lira sterlina a ajuns la nivelul record in ultimii 14 ani de 2 dolari/lira sterlina.
In special consumatorii din Marea Britanie vin in New-York pentru pentru a-si face cumparaturile de iarna. Cu atat mai bine pentru economie si pentru New York”, comenteaza Joseph Spinnato, presedintele Asociatiei Hotelierilor din New York, citat de presa internationala.
Astfel, din numarul de 7,3 milioane de turisti straini estimat pentru acest an, 1,2 milioane sunt britanici, urmati de germani – 400.000 si de francezi – 265.000, conform declaratiilor lui Fred Dixon, un oficial al NYC & Co, un organism pentru promovarea turismului in New-York. Numarul de turisti straini in New-York a crescut cu 52% fata de anul 2003.
Pe durata unui sejur, europenii cheltuie mai mult pe cumparaturi si mancare (40% din buget), decat pe transport si cazare (30% din buget) sau activitati de recreere (10% din buget), conform statisticilor nord-americane.
Preturile in dolari ale produselor vandute in New-York sunt tentante pentru europeni: o pereche de blugi Levi’s 501 costa la Paris intre 60 si 100 de euro, in timp ce la New York se vand cu 40-45 de dolari (30-35 de euro), iar un iPod Nano de 2 gigabytes costa la Paris 159 de euro, cu mult peste pretul aceluiasi produs vandut la New York, de 149 de dolari (114 euro).