„Acum asteptam aprobarile pentru a monta infochioscul turistic la gara”, a spus Wolfgang Gassner, proprietarul si administratorul companiei NWG Concept SRL, adaugand ca in cateva saptamani cele doua infochioscuri vor fi functionale.
Infochioscurile presupun, in functie de marime, o investitie cuprinsa intre 10.000 si 25.000 euro, iar din iunie 2007, cand compania a montat prima unitate de informare turistica, pana in prezent au fost montate infochioscuri digitale in Mamaia, Brasov, Predeal, Busteni, Sinaia, Bran-Moeciu, Miercurea Ciuc si Piatra Neamt.
Infochioscurile sunt legate in retea cu celelalte aparate deja montate in tara, asigurand astfel informatii turistice actualizate in 4 limbi. Prin intermediul acestui infoautomat, turistii pot sa se informeze despre locuri de cazare libere, oferte de gastronomie, atractii locale, servicii, evenimente, excursii si alte informatii turistice. Unitatile inscrise in sistem pot fi contactate de turisti gratuit folosind telefonul aparatului. De asemenea, turistii pot sa transmita mailuri cu fotografii prin intermediul unei conexiuni la Internet.
Turistii pot folosi infochioscurile gratuit, unitatile de cazare si retaurantele platind insa o taxa anuala cuprinsa intre 150 si 600 euro pentru a fi prezente in infochioscuri.
„Aparatele digitale sunt dotate cu un software pentru prezentarea informatiilor turistice, astfel unitatile de cazare pot arata cand au locuri disponibile sau nu, iar un turist care ajunge intr-un oras poate cauta aici cazare sau un loc unde sa ia masa”, a spus Gassner, adaugand ca pana in prezent 210 unitati de cazare sau restaurante s-au inscris in sistem.
„Nu putem vorbi de profit deocamdata, probabil in 2 ani vom fi rentabili”, a spus el.
„Unitatile turistice inscrise in sistem apar in baza tuturor infochioscurilor, spre exemplu daca un turist, atunci cand este in Gara de Nord din Bucuresti vrea sa gaseasca cazare in Mamaia, poate afla ce unitati de cazare sunt libere pe litoral de la infochiosc, iar cu ajutorul liniei telefonice gratuite, apasa un buton si apeleaza unitatea de cazare pentru a-si rezerva o camera”, a explicat reprezentantul companiei din Miercurea Ciuc.
Pe langa Bucuresti, compania planuieste sa se mai dezvolte si in Oradea, Timisoara, Arad, Cluj si Constanta.
„Acestea vor fi infochioscuri mai mici, amplasate in aeroporturi. Pentru amplasarea acestora am dori si sprijinul autoritatilor pentru a ne micsora investitia si pentru a avea acces la schimbarile de ultima ora la nivel turistic”, a adaugat Wolfgang Gassner.