Studiul ILTM a luat in considerare opiniile a 1.500 dintre clientii sai, de la agentii de turism la organizatori de evenimete, referitoare la trendurile calatoriilor de lux, problemele de mediu si securitate, relateaza presa internationala.
„Experienta luxului din Italia vine nu din costul calatoriei, ci din calitatea si stilul acesteia”, a explicat Flavia StClair, presedintele agentiei de turism canadiene Exclusive Travels International.
„De la Valentino la Ferrari, Italia ofera ce este mai bun, iar italienii stiu ce inseamna sa te bucuri de viata si impartasesc acest lucru turistilor”, explica aceasta.
Pe plan mondial, se remarca un interes tot mai mare pentru turismul de lux. „Cercetarea arata un trend ascendent pentru turismul de lux la nivel global, companiile inregistrand cresteri ale clientilor de pana la 17,5% pe acest segment de piata”, a declarat Brad Monaghan, marketing manager la ILTM.
„In ciuda destinatiilor de lux de pe pietele in crestere, Italia ramane inca pe primul loc in topul preferintelor turistilor, atat europeni cat si asiatici”, a adaugat acesta.
Pe langa Italia, si alte destinatii, ca Emiratele Arabe Unite, Tailanda, Vietnam si China, vor inregistra anul viitor o crestere a cererii pe segmentul de lux, in timp ce pentru vacante de lux din America de Nord, cererea este in scadere.
Principalele probleme resimtite de turismul din SUA le reprezinta dificultatea de a obtine o viza si perceptia generala negativa asupra tarii.
„Vacantele spaniolilor in SUA sunt in continua scadere”, a declarat Francesc Escanez, directorul agentiei de turism Atlantida Viatges.
„Masurile de siguranta stricte din aeroporturile americane, care determina cozi interminabile, nu linistesc turistii de lux, acestia preferand alte destinatii, unde nu apar astfel de incoveniente”, a adaugat Escanez.