Brandurile hoteliere internationale isi dezvolta investitiile in regiunea Asia-Pacific atrase de perspectivele favorabile de dezvoltare, astfel incat interesul unor operatori asiatici de a deschide hoteluri in Europa pare impotriva firii, comenteaza publicatia, citata de Mediafax.
Totusi, in urmatoarele luni, mai multe branduri asiatice cunoscute, printre care Hotels & Resorts, Shangri-La Hotels and Resorts si Meritus Hotels & Resorts, vor deschide primele spatii de cazare in Europa.
Pana acum, cea mai atractiva destinatie este Franta, care atrage numerosi turisti chinezi.
In vara anului 2010, hotelul de cinci stele Royal Monc din Paris va fi redeschis, ca proprietate a Raffles, dupa ce a fost renovat timp de 20 de luni la un cost de 100 de milioane de euro.
Primul Shangri-La Hotel din Europa va fi deschis langa Trocadero, in fostul palat al printului Roland Bonaparte, nepotul imparatului napoleon.
De asemenea, in 2012, va fi inaugurat hotelul Peninsula Paris, intr-o cladire construita in 1908 care gazduieste in prezent Centrul International de Conferinte.
Shangri-La Hotels and Resorts are totodata proiecte in Viena, Londra si Moscova, in timp ce Meritus Hotels and Resorts lucreaza la primul sau proiect european, in Frankfurt.
Banyan Tree Hotels & Resorts si Six Senses Resorts & Spas se orienteaza in regiunea Mediteranei. Astfel, Banyan va deschide hotelul Angsana Corfu in 2011 si Angsana Santorini in 2012.
Six Senses va deschide in 2012 centrul hotelier Soneva, brandul sau de lux, in insula Milos.
Odata cu cresterea numarului de turisti asiatici, in special chinezi, care calatoresc in Europa, aceste branduri, recunoscute pentru serviciile de lux oferite, vor sa se foloseasca de reputatia lor, astfel incat prin unitatile europene sa atraga clienti pentru hotelurile din Asia.
Veniturile companiilor asiatice de turism au fost afectate de recesiune ca si cele ale tuturor operatorilor din sectorul de profil.
Banyan Tree Holdings din Singapore, spre exemplu, a inregistrat in primele noua luni din 2009 o scadere a veniturilor de 14% fata de intervalul similar din 2008. Profitul sau operational a urcat insa cu 70%, ca urmare a managementului eficient si investitiilor.