Niciuna dintre aceste negocieri nu s-a definitivat, compania pastrand astfel si optiunea de listare la bursa, au spus acestia.
„Inca nu stim daca va fi vorba de un joint-venture sau o preluare totala, vom lua o decizie in functie de ofertele respective”, au specificat reprezentantii Blue Air, fara a mentiona cand anume va fi adoptata o decizie.
Interesul acestor companii fata de linia aeriana romaneasca se datoreaza faptului ca inca de la infiintare (decembrie 2004) compania Blue Air a avut o cresteri anuale mari, dublandu-si cifra de afaceri de la un an la altul, au precizat reprezentantii companiei.
In 2005, Blue Air a avut o cifra de afaceri de 24 milioane de euro si a transportat 240.000 de pasageri, iar in 2006 cifra de afaceri a fost de 50 milioane de euro, respectiv 443.000 de pasageri transportati.
Pentru 2007, compania estimeaza o cifra de afaceri de 80 milioane de euro si 800.000 de pasageri transportati.
Potrivit unor surse din piata, estimarea facuta luni de oficialii companiei cu privire la valoarea Blue Air, de peste 30 milioane de euro, ar putea fi corecta, avand in vedere ca aeronavele Blue Air sunt inchiriate si nu proprietatea companiei.
La randul sau, Dorin Ivascu, directorul operatiunilor de la sol de pe Aeroportul Baneasa, a explicat pentru DailyBusiness ca pentru a stabili valoarea unei linii aeriene este nevoie de o evaluare complexa, care sa cuprinda piata, numarul de aeronave, gradul de ocupare, reteaua de vanzari si profitul.
Flota Blue Air este constituita in prezent din patru aeronave Boeing 737 inchiriate, iar in cursul acestui an, compania intentioneaza sa includa in flota sa alte doua aeronave Boeing de capacitate mare.
In Romania, pe sectorul de low-cost, opereaza companiile Blue Air, Wizz Air, SkyEurope, MyAir si Germanwings, iar din aceasta luna va intra pe piata si EasyJet.