Potrivit regulilor Uniunii Europene, pretul afisat pentru un bilet trebuie sa fie pretul final al biletului, incluzand toate costurile aditionale.
Comisia Europeana a avertizat liniile aeriene ca in cazul in care situatia nu se remediaza acestea vor primi amenzi sau li se va inchide site-ul.
Peste 200 de site-uri europene, printre care multe operate directe de liniile aeriene prezinta preturi promotionale care induc in eroare pasagerii prin nementionarea taxelor sau prin transcrierea incorecta a conditiilor prin care respectivul pret este valabil.
„Am descoperit ca aproximativ 50% dintre site-urile care vand bilete de avion ale liniilor low-cost dezamagesc consumatorii europeni pentru ca platesc mai mult decat preturile afisate”, a afirmat Meglena Kuneva, comisarul european pentru protectia consumatorului. „Aceste cifre arata ca exista o problema in industrie”, a adaugat Kuneva.
Vanzarile pe Internet sunt cruciale pentru industria aeriana europeana, peste 700 milioane de pasageri cumparandu-si biletele pe aceasta cale.
Reprezentantii Asociatiei Europeane a Liniilor Aeriene sustin ca majoritatea membrilor se conformeaza regulilor Comisiei Europene, adaugand ca initiativa este binevenita pentru ca astfel, toate liniile aeriene isi vor prezenta preturile in acelasi mod.
Reprezentantii Comisiei aeriene nu au numit nici o linie aeriana low-cost pana in prezent, insa au declarat ca daca situatia nu se remediaza in ianuarie, numele acestora vor fi facute publice.
In octombrie, autoritatile pentru protectia consumatorului din Spania au declarat ca au gasit informatii incomplete pentru preturile biletelor pe 7 din cele 12 site-uri ale liniilor aeriene care opereaza zboruri in Spania, printre acestea fiind inclusa si Ryanair, cea mai mare linie aeriana low-cost din Europa.