FPTS sustine ca succesul din
acest an al litoralului romanesc il depaseste chiar si pe cel din 2008, cand
Romania inca nu cunostea criza, iar puterea de cumparare a populatiei era mult
mai mare.
”Revenirea turistilor
romani pe litoralul autohton se datoreaza eforturilor facute de hotelieri si de
tur operatori de a oferi conditii mai bune si de a mentine preturile la
niveluri comparabile cu cele ale concurentei straine. In plus, a inceput sa
functioneze si in Romania un all inclusive de calitate care este foarte cautat
de familii”, afirma Dan Matei Agathon, presedintele FPTS.
El este de parere ca
evenimentele mondene se numara printre principalele atractii pentru turisti.
”Trebuie gandit
un program special de oferte pentru septembrie pentru a prelungi sezonul si
pentru a mentine gradul de ocupare al litoralului si la inceputul toamnei,
profitand de vremea buna care se anunta”, spune Agathon.
”In conditiile in
care sezonul cald se prelungeste in fiecare an, iar conditiile oferite se imbunatatesc,
litoralul romanesc are sansa sa concureze cu tarile invecinate si sa devina o
destinatie favorita si pentru turistii straini. Pentru acest lucru mai este
nevoie insa si de o promovare pe masura in tarile de unde am putea atrage turisti,
si este vorba, in principal, de cele fara
litoral”, se arata in comunicatul FPTS.
Turistii straini
care se reorienteaza dinspre Grecia din cauza problemelor economice si sociale
din aceasta tara sunt in continuare o tinta pentru turismul romanesc care poate
suplini macar o parte din litoralul elen daca se depune un efort serios si
concentrat in acest sens.
Citeste si: Cati turisti straini au vizitat Romania in primul semestru. Vezi
din ce tari provin