„Avand in
vedere ponderea locurilor de cazare pe litoralul romanesc (peste 50%
din total la nivelul intregii tari), consideram oportuna extinderea
activitatii de promovare prin includerea litoralului”, a spus
Matichescu pentru Mediafax.
Astfel, litoralul urmeaza sa fie
promovat din bani europeni atat in tara, cat si in strainatate.
Matichescu vrea ca din banii europeni
sa fie finantate si diverse evenimente pe litoral, cum ar fi
spectacole, concerte si alte manifestari menite sa atraga turisti.
Evenimentele urmeaza sa fie organizate in parteneriat de ANT si
autoritatile locale de pe litoral.
Brandul turistic al Romaniei, a carui
identitate vizuala contine celebra frunza, a fost lansat in anul
2010, si doar crearea lui si cercetarile de piata au costat peste
800.000 de euro. In perioada 2010-2012, pentru crearea si promovarea
brandului turistic al Romaniei s-au cheltuit peste 56 de milioane de
lei (13 milioane de euro), bani provenind din fonduri europene.
Ministrul delegat pentru IMM, Turism si
Mediu de Afaceri, Maria Grapini, a lansat la jumatatea lunii martie
pe pagina personala de Facebook un concurs de idei pentru alegerea
unui nou brand turistic al Romaniei si a cerut opinii despre
actualul brand care, spune ea, nu sunt pozitive.