Intre timp, s-a aflat ca si compania Oltchim din Rimnicu-Vilcea a derulat o campanie unde a aparut frunza, identic desenata, luata din aceeasi biblioteca de imagini, scrie si Catalin Tolontan pe blogul sau.
In replica, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a anuntat ca s-a asigurat ca elementele brandului sunt inregistrate la OSIM.
[img=791]Noul logo turistic al Romaniei[/img]
Contractul de servicii pentru realizarea brandului de turism al Romaniei a fost adjudecat, in cadrul unei licitatii internationale, de catre asocierea THR-TNS, una din cele mai prestigioase firme de branding din lume.
Aceasta a construit branduri de turism pentru tari ca Argentina, Spania, Croatia.
Ministerul Turismului a mai anuntat ca „a prevazut urmatoarele obligatii contractuale in sarcina asocierii THR-TNS:
– prestatorul garanteaza ca elementele manualului de brand sunt originale si nu incalca dreptul de autor, drepturile conexe sau un alt drept de proprietate intelectuala apartinand sau exercitate in conditiile legale de catre un tert
– prestatorul garanteaza ca nu exista niciun fel de limitari legale ori contractuale sau alte imprejurari, in a cesiona drepturile de proprietate intelectuala
– drepturile patrimoniale vor fi considerate ca cesionate in mod irevocabil ministerului de la data executarii obligatiei de plata a serviciilor”.
Intrebata daca logoul brandului turistic al Romaniei a fost preluat de pe internet, Elena Udrea, ministrul de resort, a raspuns ca ca nu stie cum s-a lucrat la brand si ca acesta a fost predat ministerului odata cu drepturile de autor asupra lui.
„Din punctul nostru de vedere suntem in deplina legalitate. N-as putea eu sa va raspund cum s-a lucrat la acest brand, dar avem garantia ca cei care au creat brandul sunt responsabili si au respectat toata legislatia”, a spus Udrea, citata de Mediafax.