„Companiile low-cost sunt preferatele pasagerilor de business din cauza crizei economice globale. Putem sa spunem ca numarul contractelor a crescut pe perioada ianuarie-februarie 2009, fata de perioada similara a anului trecut. Procentul de calatori business al curselor Blue Air este de peste 10%”, au declarat reprezentantii companiei low-cost Blue Air.
Potrivit acestora, pentru business, compania ofera programul corporate prin reteaua de agentii noi din Malaga, Londra si Sibiu. Persoanele care calatoresc des si aleg aceasta varianta au posibilitatea de a face economii de pana la 50%, daca aleg sa plateasca in avans un pachet de cel putin 30 de bilete de avion. In acest sens, aceasta categorie de pasageri poate beneficia de tarife fixe negociate pentru pachetele de bilete de avion cu plata bilunara.
O alta companie low-cost, My Air, a inregistrat de la jumatatea anului trecut si pana in prezent o crestere cu pana la 30% a numarului de pasageri de business.
„Probabil ca firmele se uita mai atent la buget si prefera preturile mai mici. Cu siguranta criza economica s-a resimtit si la firme, care prefera companiile low-cost decat pe cele mari”, a declarat Antonio Iervolino, directorul general al companiei italiane.
Natasa Kazmer, directorul de comunicare al companiei low-cost Wizz Air, a declarat pentru NewsIn ca in ultimele luni, un segment semnificativ de pasageri, care pana in prezent foloseau serviciile companiilor de linie, se orienteaza acum spre companiile low-cost.
„Oamenii trebuie sa calatoreasca in continuare, insa sunt din ce in ce mai preocupati de costuri. De aceea, acorda mai multa atentie transportatorilor aerieni low-cost” a spus Kazmer.
In acelasi timp, companiile de linie resimt o scadere a numarului de pasageri pe segmentul business.
„Situatia financiara actuala a condus la o scadere generala pe segmentul calatoriilor, dar cu o scadere mai mare pe segmentul de pasageri premium (business-n.r.), comparativ cu anii trecuti. Mai mult, companii care si-au dorit scaderea costurilor au interzis calatoriile corporate sau se indreapta mai mult catre calatoriile la clasa economica”, a spus Emil Delibashev, directorul comercial al British Airways pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova.
Lufthansa estimeaza o usoara scadere, in 2009, a clientilor de business pe fondul actualului context economic.
Stefan Versemann, directorul general de vanzari pentru Romania si Moldova, a declarat ca in cadrul traficului curselor de lunga durata, cota segmentului de pasageri business a fost de aproximativ 20% in 2008, ceea ce semnifica o usoara crestere fata de 2007.
Compania Tarom nu a furnizat, pana la ora difuzarii acestei stiri, date vizavi de evolutia numarului de clienti business.