Reprezentantii desemnati ai acestor companii vor avea ca misiune remedierea si evitarea eventualelor evenimente neplacute, a afirmat Stefan Mladin, directorul Aeroportului Baneasa.
„Pe Aeroportul Baneasa, de cand s-au dat amenzile, s-a simtit o imbunatatire a relatiilor dintre companii si pasageri. Companiile aeriene au inteles rolul important al desemnarii unui reprezentant al lor in incita aeroportului, pentru a media si a supraveghea eventualele evenimente neplacute”, a declarat Mladin, citat de NewsIn.
Dan Vlaicu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), a subliniat, in cadrul unor discutii cu oficiali ai liniilor aeriene, ca trebuie sa se respecte reglementarea privind anuntarea in scris a pasagerilor curselor care intarzie sau sunt anulate, a precizat Mladin.
In urma discutiilor, Antonio Iervolino, reprezentantul companiei aeriene MyAir, a mentionat ca este necesar sa se aloce bani pentru imbunatatirea conditiilor de calatorie pentru pasageri.
Companiile aeriene trebuie sa aplice prevederile europene privind informarea calatorilor si sa desemneze o persoana care va fi responsabila cu informarea pasagerilor, a declarat, anterior, Ludovic Orban, ministrul Transporturilor.
ANPC a amendat, cu 288.100 de lei, 10 companii de transport aerian ale caror curse au avut intarzieri sau au fost anulate in perioada 3-5 ianuarie 2008, pentru ca nu au respectat drepturile pasagerilor, a anuntat pe 29 ianuarie, Ludovic Orban.
ANPC conduce a efectuat controale la 16 companii de transport aerian care au avut intarzieri sau anulari de zboruri, atat pe aeroporturile din Bucuresti, cat si pe cele din tara, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile.