„Romania a devenit in ultimii ani o piata cheie in strategia de investitii Lutfthansa si va continua aceasta tendinta”, a declarat Stefan Versemann, director general vanzari pentru Romania si Moldova.
La 22 aprilie, Lufthansa va intra pe piata din Chisinau, prin operarea de zboruri catre Munchen, cu 7 zboruri saptamanale.
Lufthansa opereaza din Romania 103 zboruri saptamanale spre Germania si Italia.
Cu toate ca actuala criza economica isi mai face simtita prezenta atat la nivel de grup, cat si in Romania, reprezentantii companiei spun ca intensitatea sa a scazut.
Astfel, linia aeriana are in plan anumite programe de eficientizare a costurilor, prin care pana in 2011 se vor inregistra economii de circa 1 miliarde de euro. Pana in prezent, la nivel local s-au inregistrat anumite ajustari din punct de vedere al personalului, insa „in mare am pastrat acelasi numar de angajati” spun reprezentantii companiei.
In toamna anului trecut, linia aeriana Lufthansa a preluat Austrian Airlines, printr-o tranzactie in valoare de peste 370 mil. euro, companie care a inregistrat anul trecut 300.000 de pasageri din si inspre Romania, in crestere cu 7% fata de anul trecut. Pentru anul in curs, Austrian Airlines, mizeaza pe o crestere datorita maririi capacitatii, cu 36% a numarului de locuri pe saptamana.
Pentru eficientizarea costurilor, printre masurile luate de Austrian Airlines la nivel global se numara si o reducere a personalului cu 6.000.
Principalul competitor al Lufthansa in Romania este compania aeriana nationala Tarom, pe rutele din Europa.
La nivel global, linia aeriana a inregistrat afaceri de 22,3 miliarde euro anul trecut, in scadere cu 10% fata de 2008 si pierderi de 113 mil. euro.