Protocolul a fost semnat luni si se va derula pe o perioada de un an, cu posibilitate de prelungire.
„Am primit dreptul de a folosi pe etichete brandul turistic al Romaniei. Prin acest protocol ne ajutam reciproc”, a declarat marti Diana Stanciulov, reprezentantul companiei Sonimpex, care produce magiunul.
Comisia Europeana (CE) a acordat in data de 8 aprilie magiunului de prune Topoloveni prima certificare de Indicatie Geografica Protejata pentru un produs traditional romanesc.
„Specialitatea romaneasca se adauga unei liste de 1.000 de denumiri de produse protejate in baza legislatiei privind protectia indicatiilor geografice, a denumirilor de origine si a specialitatilor traditionale”, arata la acea data CE.
Publicarea in Jurnalul oficial al Uniunii Europene ca marca protejata reprezinta o recunoastere a autenticitatii, traditiei, istoriei, ariei geografice si a calitatilor produsului,plasandu-l in gama premium pe piata alimentelor conservate.
Sonimpex, companie cu aproximativ 20 de angajati, a cumparat in 2001 prima fabrica de magiun din tara, din Topoloveni.
Compania isi propune pentru acest an sa dubleze cifra de afaceri, de la aproximativ un milion de euro in 2010, prin cresterea productiei.
„Avem o capacitate de productie de 400 de tone pentru fiecare produs, insa producem doar 200 de tone, pentru ca nu avem finantare suficienta. Ne dorim sa atragem investitii straine, care sa aduca banii necesari, sa crestem productia. 2010 a fost primul an in care am obtinut profit, dar inca nu am recuperat pierderile cumulate”, a declarat directorul general al Sonimpex, Bibiana Stanciulov.
Diana Stanciulov a adaugat ca Sonimpex ia in calcul vanzarea unor parti sociale.
Reprezentantii companiei spera ca incepand din acest an sa poata exporta pana la jumatate din productie.
Compania Sonimpex, detinuta de Bibiana Stanciulov, produce, pe langa magiun, dulceturi si zacusca.