Studiul nostru arata ca deja clientii isi cauta oricum vacanta pe net si merg la agentie doar ca sa plateasca. Cand va exista o solutie tehnica simpla (fara formulare de trimis si primit, cu pasi simpli de achizitie) de achizitie online a vacantelor multi cunoscatori in turism (mai ales oameni care au calatorit deja in strainatate si stiu cum merge turismul) vor opta pentru solutia asta, a spus Georgiana Corsau, Pr Account Executive D’Avantage Consult, pentru DailyBusiness.ro.
Principala caracteristica pentru care informarea online atrage tot mai multi turisti este economia de timp, un procent de 80,82% dintre cei chestionati sustinand acest lucru, insa momentan un pachet turistic complet nu poate fi achizitionat efectiv online (doar biletele de avion pot fi cumparate astfel – n.r.).
Sondajul a fost efectuat prin intermediul test-online.ro, si la intrebari au raspuns 320 de persoane din Romania.
In prezent, pe Internet sunt portaluri de turism care apartin unor firme din afara sistemului turistic si care doar prezinta ofertele agentiilor – aici rezervarea de fapt inseamna un formular cu cerere de oferta care merge la agentia de turism offline ce si-a incarcat oferta. Mai exista si site-urile care apartin unor agentii de turism sau turoperatori specializati, care insa nu ofera posibilitatea achizitiei online a pachetului. „Ajungi tot la formulare cu cereri de oferte sau solicitari si esti sunat sau primesti un raspuns prin e-mail referitor la solicitarea ta”, a explicat Georgiana Corsau
„Preferinta manifestata de turisti pentru varianta online de achizitionare a vacantelor este una fireasca. Toata lumea doreste sa beneficieze de avantajele implicite ale unei agentii de turism virtuale: rapiditatea si simplitatea din confortul propriului birou. In plus, multitudinea ofertelor afisate de tipul acesta de agentie fac munca turistului mai usoara deoarece pachetele turistice si preturile acestora pot fi comparate aproape instantaneu”, a declarat Georgiana Corsau.
„Profilul turistului care utilizeaza platformele on-line pentru a achizitiona o vacanta este conturat de urmatoarele directii: calatoreste cel putin o data pe an in strainatate, cumpara pachetul turistic cu o luna inainte de plecare, aloca un buget de 350 – 500 euro pe persoana, achizitioneaza in mod frecvent produse si servicii prin intermediul Internetului si considera ca agentiile de turism virtuale sunt mult mai eficiente decat cele clasice, din punctul de vedere al timpului petrecut pentru alegerea vacantei potrivite”, a mai spus Georgiana Corsau.
Rezultatele studiului arata ca internetul este prima sursa la care apeleaza turistii (76,71% din totalul persoanelor implicate in acest studiu) pentru a obtine informatii referitoare la excursia sau biletul de avion achizitionate, urmatoarele doua locuri in topul surselor de informare fiind ocupate de agentia de turism clasica (43,83%) si de prieteni/ colegi (39,72%).
Peste 50% dintre respondentii sondajului au spus ca au incredere in platile online, cumparand cel putin o data un produs sau un serviciu de pe Internet.
„Cei care au retineri in a cumpara o vacanta sau bilet de avion de pe internet sunt cei care nu au mai facut o astfel de tranzactie si cei care se tem ca ofertele prezentate de agentia virtuala nu sunt reale. Insa, atata timp cat certificatele si garantiile prestatorilor de servicii vor fi usor de identificat, neincrederea in acest sistem va disparea”, a adaugat Georgiana Corsau.