Prin intermediul site-ului Marriot.com s-au vandut in 2006 camere in valoare de 3,7 miliarde de dolari, mai mult decat dublul incasarilor de pe site din 2004. Pentru primul semestru al lui 2007, vanzarile on-line pentru hotelurile Marriot au crescut cu 25%.
„Sa vinzi o camera pe propriul site este cel mai ieftin mod de a vinde”, a declarat Joseph Betlej, actionar la Marriot.
Desi actiunile au scazut cu 10% anul acesta, succesul inregistrat on-line va determina cresterea actiunilor in medie cu 27 de procente in decursul anului viitor, potrivit analistilor de la Bloomberg. Profitul din acest an este previzionat sa urce cu 29%, pana la un record de 781 milioane de dolari.
In timp ce Marriot obisnuia sa se bazeze pe intermediatori precum expedia.com pentru a-si vinde camerele on-line, compania proprie de rezervari a descoperit ca promovandu-si singuri camerele, pot economisi bani, pot creste preturile si pot mari veniturile.
Site-ul Marriot.com a contribuit la cresterea cu 3 centi a actiunilor in 2006, iar in 2007 se estimeaza ca actiunile vor creste cu 4 centi pe baza vanzarilor on-line.
Pentru a atrage clientii pe site-ul lor, Marriot a creat un sistem de rezervare prin care se pot acumula puncte ce pot fi folosite pentru a obtine camere gratuit.
Marriot.com este al 8-lea site de retail din lume, in functie de venituri.
Inchirierea on-line pe site-ul propriu a camerelor inseamna ca Marriot nu trebuie sa plateasca comision pentru alte agentii on-line. In plus este mai ieftin decat rezervarile facute telefonic, rezervarea on-line fiind cu 20% mai ieftina decat costul intre 4 si 5 dolari pe camera pentru tranzactiile prin telefon, a declarat directorul financiar al Marriot, Arne Sorenson.
Si alti posesori de mari lanturi comerciale, precum Inter-Continental, Holiday Inns si Crowne Plaza, au inregistrat acelasi succes prin vanzarile on-line de camere pe propriile site-uri.