„Programul anual de marketing si promovare turistica are alocata in bugetul MDRT pe 2011 suma de 12,91 milioane de lei. Pentru programul de dezvoltare a destinatiilor si produselor turistice, suma alocata in 2011 este de 159,5 milioane de lei, cea mai mare parte (154 mil. lei) reprezentand transferuri catre administratiile publice locale, pentru co-finantarea, de la bugetul de stat, a proiectelor de investitii in infrastructura turistica”, potrivit datelor furnizate Mediafax de directia de comunicare din MDRT.
Programul anual de marketing si promovare turistica urmareste promovarea celor mai importante destinatii si forme de turism din Romania pe piata interna si pe principalele piete turistice din strainatate, precum si definirea si promovarea brandului turistic national, in scopul crearii unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica pe plan national si international, potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern elaborat de MDRT.
In ceea ce priveste programul anual de dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice, acesta urmareste sustinerea turismului intern in vederea imbunatatirii circulatiei turistice, in paralel cu conservarea patrimoniului natural si cultural.
Astfel, printre obiectivele programului de dezvoltare se numara modernizarea si extinderea sistemului informational din turism, imbunatatirea calitatii serviciilor turistice si a formarii profesionale a angajatilor, in special a celor din structurile de primire turistica.
Totodata, programul prevede realizarea de investitii publice in infrastructura turistica, sumele alocate vizand statiunile Baile Herculane si Borsec, orasul Sulina, destinatiile turistice din sudul litoralului si continuarea programelor de investitii pentru dezvoltarea formelor de turism prioritare, in conformitate cu Master Planul de dezvoltare a turismului, cu formele de turism prioritare, rezultate prin dezvoltarea brandului de tara, si a altor programe si strategii, se mai arata in Hotararea de Guvern.