„Este vorba de turisti care vin special pentru a vizita podgoriile si cramele. Daca luam in calcul si turistii din acele zone care fac o vizita la podgorii, numarul creste substantial”, a declarat pentru DailyBusiness Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al ANAT.
„Anul acesta nu vom inregistra un boom al numarului de turisti, ci o crestere usoara, de circa 20%, dar in cazul unei promovari mai mari si a cresterii calitatii vinurilor din Romania, in 5 ani putem vorbi si de o crestere de 100%”, a adaugat Badulescu.
Numarul turistilor veniti special in podgoriile din Romania pentru vacanta a ajuns in 2007 la circa 2.200 de persoane. Mai mult de trei sferturi dintre turistii care pleaca in vacanta exclusiv pentru a vizita podgoriile sunt straini. Romanii viziteaza de obicei aceste zone doar in conditiile in care oricum sunt in vacanta in apropiere.
„Numarul celor care viziteaza aceste zone, in drumetiile lor in Romania, a ajuns pana la circa 20.000 in 2007, in crestere cu 20% fata de 2006”, a declarat, anterior, Iulian Andrei, patron al agentiei turistice Blue Line.
„Pentru 2008 se estimeaza o crestere a turismului de incoming de circa 15%, inclusiv vizitele la podgoriile din Romania, deoarece o parte din turistii care ajung in tara viziteaza si unele crame”, a mai spus Badulescu.
Piata turismului viticol din Romania ar putea ajunge in 2007 la o valoare de circa 1,5-2 milioane de euro, iar pachetele turistice de acest fel costa in jur de 500 de euro.
Vizitarea unei crame, cu pachete de degustare, porneste de la circa 50 de euro de persoana si poate ajunge pana la cateva sute de euro.
La Jidvei ajung anual circa 4.000-5.000 de vizitatori, insa numarul celor doritori de a trece pragul fabricii de vin si de a vedea podgoriile din zona este de doua ori mai mare. Acest fenomen are loc pentru ca politica societatii Jidvei SA nu permite un numar prea mare de vizitatori intr-o zi, din cauza activitatii curente a fabricii, precum si a capacitatii reduse a cladirii destinate degustarilor.
Compania Halewood, detinatoarea cramei Rhein&Cie din Azuga, estimeza pentru anul 2008 o crestere a veniturilor din turism cu circa 30%, la 1,2 milioane de lei (circa 325.000 de euro), au declarat reprezentantii companiei Halewood.
Pivnitele Rhein&Cie 1892 au fost vizitate intre 29 februarie si 3 martie 2008 de circa 3.000 de turisti, ca urmare a concursului international de gatit in aer liber, organizat in incinta cramelor din Azuga. Spre comparatie, pe intreaga durata a anului trecut, numarul vizitatorilor s-a ridicat la circa 10.000.
Grupul Halewood, care a preluat in 1998 Pivnitele Rhein&Cie 1892 din Azuga, estimeaza ca 30% din totalul incasarilor de la concursul organizat in cele 3 zile au fost generate de comercializarea vinului. Reprezentantii companiei nu au precizat veniturile totale incasate in acest interval de timp.
Compania a introdus Pivnitele Rhein&Cie 1892 in circuitul turistic viti-vinicol prin organizarea degustarilor de vin spumant si prezentarea productiei de vin.