„Pana acum am cheltuit 53% din bugetul de promovare pentru 2008, ceea ce inseamna ca suntem in grafic”, a declarat Lucia Morariu, secretar de stat in MIMMCTPL, in cadrul conferintei de prezentare a raportului pe primul semestru al Directiei Generale de Promovare Turistica, relateaza NewsIn.
Potrivit raportului, in primele 6 luni ale acestui an, ministerul a participat la 35 de targuri si expozitii in strainatate, dintre care un targ virtual la New York, si la 3 astfel de manifestari in tara. In semestrul II al anului in curs, MIMMCTPL intentioneaza sa participe la patru manifestari expozitionale in Romania.
De asemenea, in cadrul conferintei, Lucia Morariu a precizat ca pana la mijlocul lunii septembrie ar putea fi finalizat caietul de sarcini pentru elaborarea brandului turistic.
„Dupa finalizarea caietului de sarcini urmeaza licitatia internationala pentru alegerea realizatorului, proces care poate dura chiar si doua luni. Dupa acest pas, castigatorul va realiza brandul si este posibil sa aiba nevoie de 4-5 luni, urmand promovarea efectiva”, a explicat Morariu.
Potrivit acesteia, procesul de promovare dureaza pana in 2013, iar costul total al proiectului este de 75 milioane euro.
Guvernul a aprobat, la inceputul lunii februarie, Programul anual de marketing si promovare turistica, avand drept scop, printre altele, popularizarea destinatiilor si a produselor turistice romanesti, realizarea unor studii de marketing si crearea brandului turistic national, participarea la expozitii de turism in tara si in strainatate.
Ovidiu Silaghi, ministrul pentru pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale, a declarat la acea vreme ca obiectivele ministerului pe care il conduce sunt cresterea ritmului circulatiei turistice din Europa de Vest si din America de Nord cu aproximativ 5% si, in urmatorii 3 ani, o crestere anuala de circa 3% a bazei de produs pentru turism.