Antonel Tanase, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, a declarat, vineri, ca aeronavele cu delegatiile oficiale care vor participa la summitul NATO vor ateriza pe aeroportul „Henri Coanda” Otopeni si vor fi garate pe „Aurel Vlaicu” Baneasa si „Mihail Kogalniceanu” Constanta.
„Programul de operare in perioada summitului va ramane cel normal pe Otopeni. Inca nu stim cand vor fi programate cursele oficiale, iar programul de operare nu poate fi schimbat prea usor”, a declarat pentru DailyBusiness Valentin Iordache, purtator de cuvant al aeroportului Henri Coanda (Otopeni).
„Aterizarea zborurilor oficiale pe Otopeni nu este neaparat o problema. Avem doua piste si nu trebuie sa garam acele aeronave, insa in conditiile in care trebuie sa decoleze o aeronava oficiala si trebuie sa retinem un zbor regulat, s-ar putea sa apara anumite inconveniente”, a precizat Iordache.
Unele companii stau in expectativa, urmand sa decida ce vor face in perioada 2-4 aprilie in functie de ce se va anunta pe cale oficiala. „Noi am asteptat anuntul oficial, asa ca inca nu am luat o hotarare. Acum asteptam orarul de la aeroport si in functie de ce aflam vom anunta modificarile”, a precizat pentru DailyBusiness Mihaela Badic, director de marketing Sky Europe, companie care opereaza pe Baneasa.
Badic a adaugat ca in cazul in care nu vor putea opera in Bucuresti vor anula zborurile.
Reprezentantii unor linii de cursa regulata au spus ca ar putea anula unele curse de pe Otopeni, in cazul in care vor exista anumite probleme pentru anumite frecventa, insa ca momentan nu s-a anuntat nimic
Potrivit reprezentantilor Sky Europe, zilele acestea ar trebui sa se stie care va fi orarul de pe aeroportul Baneasa.
In ceea ce priveste gradul de ocupare al aeronavelor in aceasta perioada, reprezentantii liniilor aeriene considera ca nu vor exista fluctuatii majore.
Deja doua linii aeriene au anuntat anularea zborurilor in perioada summit-ului, Blue Air si Wizz Air.
Reprezentantii Blue Air au precizat ca in ciuda faptului ca Baneasa va ramane operabil isi mentine decizia, in timp ce reprezentantii Wizz Air au specificat ca aceasta decizie va fi mentinuta momentan, existand insa posibilitatea ca dupa discutiile cu oficialii aeroporturilor sa poata fi reintroduse unele dintre zboruri.
Reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) au declarat ca nu sunt de acord cu propunerea Ministerului Transporturilor legata de inchiderea celor doua aeroporturi, avand in vedere ca Bucurestiul reprezinta 55% din traficul zilnic din Romania.
Organizarea summit-ului NATO intre 2 si 4 aprilie in Bucuresti a pus problema inchiderii aeroporturilor, dar propunerea facuta de oficialii Ministerului Transporturilor a fost abandonata atunci cand comitetul de organizare a evenimentului a decis ca nu este necesara.